هشدار‌های ترافیکی راهنمایی ورانندگی سیستان و بلوچستان، ویژه ایام محرم

پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان با توجه به فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از شهروندان خواست به هشدار‌های ویژه ترافیکی این ایام توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان با توجه به فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از شهروندان خواست به هشدار‌های ویژه ترافیکی این ایام توجه ویژه داشته باشند.

 در این هشدار‌های ترافیکی آمده است:

۱. مسئولان هیئت‌های عزاداری و تکایا در شهر‌های استان، از نصب هر گونه داربست و دایر کردن تکایا و ایستگاه‌های صلواتی در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می‌شود، خودداری کنند.

ایستگاه‌های صلواتی را به گونه‌ای برپا کنند که سطح پیاده رو و سواره کمتر اشغال شده، به طوری که مشکل ترافیکی برای عابران و وسایل نقلیه فراهم نشود چنانچه این امر محقق نشود باعث ایجاد گره‌های ترافیکی و اخلال در مأموریت‌های خودرو‌های امدادی می‌شود.

۲. نظر به اینکه بموجب ماده ۱۹۱ و ۱۹۳ آئین نامه راهور، عبور وسایل نقلیه به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی از بین دستجات عزاداری و نیز سوار شدن و سوار کردن اشخاص روی رکاب و قسمت‌های بیرونی وسایل نقلیه ممنوع است.

عبور وسایل نقلیه از میان دستجات و بوق زدن مجاز نیست.

بمنظور حمل وسایل صوتی و طبل و ... برای اجرای مراسم، حتما از چرخ دستی مناسب استفاده شود.

زیرا عوامل پلیس، از تردد وسایل نقلیه از بین دستجات عزاداری جلوگیری خواهند کرد.

۳. ازهرگونه رنگ آمیزی و گل مالی خودرو که منجر به کاهش دید راننده و مخدوش شدن پلاک خودرو گردد، خودداری شود

۴. با توجه به اینکه اغلب عزاداران عزیز ملبس یه لباس تیره ومشکی می‌باشند، لازم است عزاداران در موقع عبور از عرض معابراحتیاط بیشتری داشته باشند.

۵. حرکت موتورسواران در میان دسته‌های عزاداری ممنوع است.

در این خبر از راکبان موتورسیکلت خواسته شده است قوانین رانندگی را رعایت کرده تا عزاداری بدون حادثه‌ای برای خود و دیگر شهروندان داشته باشند.

۶. به خانواده‌ها هم توصیه شده است در هنگام حضور در مراسم‌ها مواظب خردسالان خود باشند و از ورود ناگهانی آن‌ها به سطح سواره رو، جلوگیری کنند.

۷. مسئولان هیئت‌ها و دستجات عزاداری علاوه بر رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی در صورت راه اندازی دسته روی عزاداران در معابر، نسبت به رعایت اصول ایمنی ترافیک و همراه داشتن علائم و تجهیزات لازم بویژه در صورت حرکت شبانه دستجات اقدام کنند..

۸. پلیس راهور استان در اجرای مراسمات عزاداری براساس مصوبات ستاد کرونا اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: پلیس راهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار