کد خدا ضمن قدردانی از عوامل برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم گفت: پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های سطح این شهرستان جدی گرفته شده است.

سلیم کدخدا فرماندار راسک  در نشست ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا شهرستان راسک در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: صبر و بردباری برای آسیب دیدگان و بازماندگان متوفیان بر اثر این بیماری کرده و در همین جا اعلام می‌کنم متاسفانه به لحاظ مواجه و درگیری با این ویروس مهلک در حساس ترین مقطع در طول بیش از یک و نیم سال گذشته و در بغرنج ترین وضعیت ممکن قرار داریم و کشور در حال دست و پنجه نرم کردن با اوج وپیک انتشار ویروس است.

وی گفت: جمع‌بندی و تصمیم گیری ستاد ملی برای اعلام تعطیلی سراسری و تأکید بر تسریع اجرای طرح واکسیناسیون بیانگر اهمیت نقش و مسئولیت متقابل ملت و دولت و حاکمیت برای مدیریت و مقابله با اپیدمی کرونا است.

فرماندار راسک بیان کرد: لازمه اجرای مطلوب قرنطینه مصوب و ابلاغ شده هماهنگی همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و ارگان‌های سطح شهرستان است که بهترین نسخه برای تضمین موفقیت و تحقق اهداف طرح محدودیت‌های سراسری اجرای طرح عملیاتی شهید حاج قاسم سلیمانی است.

کدخدا ادامه داد: ستاد برنامه‌ریزی ویژه طرح در محل شبکه بهداشت برای طرح و ارائه پیشنهادات و تقاضاهای تجهیزات لجستیکی و منابع انسانی مورد نیاز تشکیل و فعال شود و تمامی دستگاه‌های اجرایی و اداری شهرستان ملزم به تمهید آمادگی لازم برای همکاری حداکثری با قرارگاه عملیاتی طرح شهید قاسم سلیمانی از حیث تأمین منابع انسانی و لجستیکی مورد درخواست در ایام فوق العاده پیش رو هستند.

وی با اشاره به تسریع در انجام ماموریت‌ها و عملیات های روزانه طرح معاونت قرارگاه ( شبکه بهداشت و درمان) افزود: به‌صورت مستقیم نسبت به طرح نیازمندی‌های مربوطه با دستگاه‌های مسوول ارتباط برقرار شود و برنامه زمانبندی بهره گیری از امکانات خوددرویی و نیروی انسانی دستگاه‌های اداری شهرستان از قبل در ستاد برنامه ریزی با مسئولیت شبکه بهداشت تنظیم و به مسوولان امر پیشاپیش ابلاغ شود.

وی گفت: در طول ایام تعطیلی سراسری نظارت‌ها و بازرسی‌ها از نحوه فعالیت اصناف و مشاغل ضروری در سطح بازار با هدف تقویت رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی از طریق ارائه تذکرات جدی و برخورد بازدارنده با متخلفان مقررات از طریق گشت های مستمر روزانه با مسئولیت اداره صمت و همراهی نمایندگان سایر اعضای نظارتی و عملیاتی ستاد افزایش یابد.

وی بر تهیه گزارش‌های خبری از سطح شهرستان پیرامون وضعیت اجرای طرح شهید سلیمانی، میزان رعایت پروتکل ها و نحوه اعمال محدودیت ها را از سوی رسانه ها خواستار شد و خاطرنشان کرد: جلسات هماهنگی و برنامه ریزی برای اجرای مطلوب گام پنجم طرح شهید سلیمانی و ارزیابی اقدامات به‌صورت روزانه بین مسوولان مرکز بهداشت و جمعیت هلال احمر، اداره صمت و سپاه پاسداران برگزار شود.

فرماندار راسک تصریح کرد: واکسینه عمومی به عنوان مهمترین راهبرد و موثرترین راهکار برای مقابله و کنترل سرعت لجام‌گسیخته انتشار ویروس در دستور کار اعضای ستاد با محوریت شبکه بهداشت قرار گیرد و همه مسوولان و دست اندرکاران طرح شهید سلیمانی از ترک حوزه استحفاظی شهرستان در طول ایام تعطیلی و محدودیت های ملی اجتناب کنند.

کدخدا با بیان اینکه پیرو تصمیمات و مصوبات ابلاغی ستاد ملی مدیریت کرونا و قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در تأکید بر رعایت مقررات بهداشتی در مراسم سوگواری ایام دهه اول محرم الحرام مراتب ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در اماکن سربسته و دسته روی در خیابان‌ها به اداره تبلیغات اسلامی ابلاغ شود، اضافه کرد: در اجرای محدودیت‌های تردد جاده‌ایی و شهری در سطح کشور رصد و کنترل مستمر تردد وسایط نقلیه به منظور جلوگیری، توقیف یا اعمال جریمه برای خودروهای دارای پلاک خارج از استان و بدون مجوز قانونی از طریق پلیس راه و راهور اعمال شود.

وی گفت: طرح واکسینه بازرسان دخیل در طرح‌های گشت و نظارت شهرستان روزانه در قالب ماموریت‌های ستاد مدیریت و مقابله با کرونا شهرستان با قید اولویت برنامه ریزی و اجرا و همچنین طرح واکسیناسیون از دهیاران و شوراهای اسلامی واجدالشرایط با مدیریت، هماهنگی و همکاری بخشداران برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی گفت: ضمن تسلیت و تعزیت ایام محرم‌الحرام و شهادت حضرت امام حسین (ع) از تلاش‌ها و مجاهدت‌های اعضا به ویژه در حوزه درمان و سلامت در مبارزه نفس‌گیر با ویروس کرونا، قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.