مکرون: اوضاع کنونی افغانستان پیامد‌های فراوانی برای فرانسه دارد

رئیس جمهور فرانسه در سخنانی به رخداد‌های کنونی در جامعه افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سخنانی در واکنش به رویداد‌های اخیر افغانستان گفت: اوضاع افغانستان پیامد‌های فراوانی بر فرانسه، اروپا و تمامی جامعه جهانی دارد.

مکرون همچنین مدعی شد: ما به مبارزه با تروریسم به تمامی اشکالش ادامه می‌دهیم و افغانستان نباید پایگاهی برای تروریسم باشد. فرانسه به همکاری با آلمان و شرکای اروپایی خود در زمینه مقابله با مشکلات مرتبط با مهاجران و پناهندگان خواهد پرداخت.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه تصریح کرد: بی ثباتی در افغانستان ممکن است سبب ایجاد موج‌هایی از مهاجران به اروپا شود. من با مرکل و سران دیگر برای هماهنگی راهبردی برای مقابله با موج پناهندگان توافق کردم.

او همچنین کفت: فرانسه تمام تلاش خود را می‌کند تا واشنگتن، مسکو و اروپا را قادر سازد تا در مورد بحران افغانستان به طور موثر هماهنگ شوند.

ساعتی پیش نیز آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در سخنانی اعلام کرده بود آلمان باید فورا تا ۱۰ هزار نفر افرادی را که در برابر آن‌ها مسئولیت دارد، از افغانستان خارج کند.

مرکل با بیان اینکه مأموریت افغانستان به میزان مورد انتظار، موفقیت آمیز نبود، گفت: اوضاع در کابل خارج از دستان ماست. بعید است آلمان بتواند پرسنل محلی و خانواده هایشان را از این کشور خارج کند.

مرکل همچنین گفته بود: ما در فهم جدی بودن اوضاع شکست خوردیم.

گفتنی است با ورود گروه طالبان به کابل، پایتخت افغانستان و خروج اشرف غنی، رئیس جمهور از این کشور، قدرت به دست این گروه افتاد و به همین دلیل شماری از کشور‌ها سفارت‌های خود را تعطیل کردند و یا در حال خارج کردن اتباع خود از این کشور هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار