دلسوزی دیرهنگام ژرمن‌ها برای خانواده‌های افغانستانی/ اشتباه برلین درباره افغانستان

وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به اشتباه این کشور درباره وضعیت افغانستان گفت: ما به خروج خانواده‌های افغان که در کنار شرکت‌های آلمانی کار کرده اند، کمک خواهیم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتی ضمن اعتراف به ارزیابی اشتباه وضعیت افغانستان از سوی دولت فدرال این کشور و سرویس‌های اطلاعاتی آن، گفت: موضوعی وجود ندارد که بخواهیم آن را اعلام کنیم.

وی افزود: در حقیقت همه ما وضعیت افغانستان را اشتباه ارزیابی کردیم بطوری که سرعت خروج و همچنین زمان تسلیم شدن نیرو‌های امنیتی افغانستان را نه تنها ما بلکه شرکا و کارشناسان ما نیز تا آن زمان پیش بینی نکرده بودیم.

ماس ادامه داد: در حال حضور در حدود یک هزار و ۹۰۰ نفر از ۲۵۰۰ نیروی کار محلی آلمان در کابل از افغانستان خارج شده اند.

وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه دولت این کشور به دنبال کمک به تخلیه فعالان حقوق بشر و خانواده‌های افغانستانی است نیز گفت: ما به این افراد که در کنار شرکت‌های آلمانی کار کرده اند، کمک خواهیم کرد.

ساعاتی پیش شورای امنیت در بیانیه‌ای خواهان توقف فوری تمامی اقدامات جنگی در افغانستان شد.

شورای امنیت همچنین خواهان تشکیل دولتی جدید در افغانستان از طریق مذاکراتی شد که همه جانبه و یکپارچه باشد و زنان را نیز در بر بگیرد. این شورا از تمامی طرف‌ها خواست تا اجازه دهند کمک‌های انسان دوستانه بدون ممانعتی وارد این کشور شود.

شورای امنیت اعلام کرد: پایان درگیری‌ها در افغانستان از راه حل سیاسی همه جانبه امکان پذیر خواهد بود. شورای امنیت همچنین خواهان تقویت تلاش‌ها به منظور کمک رسانی به افغانستان شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
تیتر رو دیدم فکر کردم به خاطر حمله به افغانستان عذرخواهی کرده ولی متن رو خوندم فهمیدم اینا آدم بشو نیستند. یکی نیست از اینا بپرسه به چه حقی بدون تحقیق در مورد عملیات ۱۱ سپتامبر به منطقه قشون کشی کردید
آخرین اخبار