قاسم جان بابایی گفت: د ر حال حاضر استان هرمزگان بالاترین میزان بستری شدگان بیماران کرونایی را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هرمزگان جزو استان هایی است که اکنون بالاترین میزان بستری و خدمات سرپایی بیماران کرونا را دارد و نسبت به برخی از استان ها شرایط بیماری در آن متفاوت شده است.

جان بابایی افزود: امکانات بسیار خوبی در اقصی نقاط استان هرمزگان ایجاد شده و مردم هرمزگان نباید نگران کمبود تخت برای  بستری کردن بیماران کرونایی خود باشند.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران با استفاده از خودروهای سنگین دارای تجهیزات بیمارستانی و درکنار هم قرار دادن آنها ظرفیت درمانی بسیارخوبی در بیشتر مناطق هرمزگان از جمله بندرلنگه ایجاد کرده است که در آن امکان ارائه خدمات پاراکلینیکی مثل آزمایشگاه، رادیولوژی و اتاق عمل نیز وجود دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت اضافه کرد:  طراحی این بیمارستان به شکلی است که قابلیت توسعه تعداد تخت ها نیز وجود دارد و کمک زیادی به سبک تر شدن بار بیمارستان شهرستان بندرلنگه خواهد کرد.

 جان بابایی تاکید کرد: همه ارگان ها با تمام امکانات و تجهیزات به یاری بخش درمان آمدند و مردم فقط باید دستورالعمل های ابلاغی ستاد کرونا را رعایت کنند تا بتوانیم این پیک گسترده را پشت سر بگذاریم.

برپایی بیمارستان صحرایی مدرن در بندرلنگه

فرمانده بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در جریان بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان صحرایی بندرلنگه گفت: در راستای دستور فرمانده معظم کل قوا و اینکه نیروهای مسلح با تمام توان به صحنه بیایند، بیمارستانی با ظرفیت ۴۲ تخت در شهرستان بندرلنگه مستقر شد تا به کمک سیستم بهداشت و درمان کشور بیاید.

سردار موسوی اظهار داشت: این مدل از بیمارستان نخستین بیمارستان سیار کانتینری مدرن است که اولین خدمت خود را در این شهرستان با ۲۴ تخت بستری و هر خودرو با ۱۲ تخت آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، این تعداد تخت در اختیار شهرستان قرار دارد و در صورت نیاز بیشتر قابلیت گسترش نیز دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.