معاون شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از تشکیل اکیپ خط گرم به منظور تعمیر تجهیزات برق برای کاهش خاموشی‌های بدون برنامه اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عبداللهیان، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: اخیرا در برخی از مناطق شهر اردبیل شاهد خاموشی‌های بدون برنامه بودیم که باعث نارضایتی و دلخوری برخی مشترکین شده است که در ابتدا از این مشترکین محترم پوزش می‌خواهم.

او در ادامه به علت بروز این خاموشی‌ها پرداخته و افزود: با توجه قرار گرفتن در پیک مصرف برق در کشور و عدم توازن بین تولید و مصرف در شبکه ملی و اینکه مصرف برق در کشور بیشتر از تولید می‌باشد مجبور به مدیریت اضطراری بار شده ایم و این تعدد خاموشی‌ها و قطع و وصل روی شبکه باعث ایجاد خسارات در خود شبکه و موجب قطع ارتباطات و سوخته شدن برخی تجهیزات شده است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از تشکیل اکیپ‌های خط گرم خبر داده و گفت: عمده این خاموشی‌ها در مناطق شهرک‌های نیایش، نادری، کوثر و اطراف دانشگاه محقق اردبیلی می‌باشند که اکیپ‌های اعزامی این اتصالات و نقاط ضعف را شناسایی کرده اند و در حال برطرف کردن آن می‌باشند.

عبداللهیان ضمن تشکر و قدردانی از مشترکان به واسطه رعایت مدیریت مصرف برق، خواستار تداوم این همراهی و مشارکت در تامین برق مطمئن و پایدار در این برهه زمانی مهم و حساس شد.

مدیر توزیع برق شهرستان اردبیل نیز به بیان علت خاموشی‌های بدون برنامه اخیر پرداخته و گفت: مشکلاتی که در برخی از فیدر‌ها و ترانس‌ها و تجهیزات برق در این مناطق به علت مدیریت اضطراری بار پیک مصرف تابستان در ماه‌های اخیر رخ داده باعث شد تا این تجهیزات دچار خرابی بشوند و باعث خاموشی‌هایی در این مناطق شود.

رسول قدیمی افزود: اکیپ تشکیل شده خط گرم با برنامه مستمر و مدون بدون اعمال خاموشی تعمیرات را در نقاط مختلف شهر انجام می‌دهند تا خاموشی‌ها به حداقل برسد.

او ضمن پوزش از بروز خاموشی‌های ناخواسته و مدیریت اضطراری بار و تشکر از همراهی‌های گذشته، تصریح کرد: با اعمال شیوه‌ها و راهکار‌های ساده، اما تاثیرگذار، همانند: تنظیم دمای کولر‌های گازی روی ۲۵ و بالاتر، استفاده از دورکند کولر‌های آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی غیر ضرور همچون: اتو، جاروبرقی، لباسشویی و ... درساعات اوج بار بین ۱۲تا۱۸ هر روز و استفاده از نور طبیعی روز، می‌توان ضمن رعایت مصرف بهینه انرژی برق، از بروز خاموشی‌های مدیریت اضطراری بار نیز جلوگیری شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.