«مواسات و همدلی» و نقش آن در برکت و فزونی رزق

امام جمعه زرند گفت: «مواسات و همدلی» از بالاترین اعمال است که در برخی روایات هم ردیف نماز، روزه و زکات قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند در جلسه مواسات و همدلی که در محل دفتر وی برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: باید با رعایت دستورات بهداشتی در برگزاری مجالس اهل‌بیت (علیهم السلام) فرهنگ مواسات، حول محور مساجد نهادینه شود.

 او افزود: در واقعه‌ کربلا، همدلی و مواسات به عینه به چشم می‌خورد تا جایی که حضرت عباس (ع) یکی از قهرمانان مزیّن به این خصلت اخلاقی بـوده است.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: طبق احادیث و روایات، مواسات آثار وجودی متعددی همچون جلب رحمت و محبت نـزد خدا و خلق خدا، تـأیید شـیعه بودن و برکت و فزونی رزق را به دنبال دارد و در بعضی از روایات بالاترین و دشوارترین عمل و هم ردیف نماز، روزه و زکات قرار گرفته است.

او به کمک‌های مؤمنانه مردم ولایتمدار شهرستان زرند طی ایام کرونا اشاره کرد و با اعلام اینکه همه‌ مردم باید طی ایام بیماری منحوس کرونا به فکر نیازمندان باشند، این همدلی را نشانه‌ یک جامعه‌ی آرمانی و ایمانی دانست و گفت: الگوی عملی این کار، در رفتار بزرگان دیـن تجلی کرده است، تا جایی که معصومین این ویژگی را در دعا‌های خود از خدا طلب کرده اند.

امام جمعه زرند به بیان فضائل شخصیتی حضرت عباس (ع) پرداخت و افزود: به جرأت می‌توان گفت، ایثار و مؤاسات در سراسر مراحل زندگی و حتی شهادت حضرت عـباس (عـلیه السلام) نمایان است.

حجت الاسلام ابراهیمی ضمن تشکر از همه هیئت‌ها، مساجد و مردم ولایتمدار زرند برای برگزاری مراسم عزاداری تأکید کرد: باید هر کسی به اندازه توانش با مال، زبان، آبرو، ... به نیازمندان کمک کنند تا فرهنگ ناب حسینی در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار