رستمزاد گفت: افزایش مراکز واکسیناسیون، تجهیز و تامین نیرو‌های انسانی با توجه به وارد نمودن گروه‌های سنی جدید یک ضرورت اساسی است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، جهانگیر رستم زاد ،معاون اقتصادی استاندار ایلام اظهار داشت: افزایش مراکز واکسیناسیون، تجهیز و تامین نیرو‌های انسانی این مراکز با توجه به وارد نمودن گروه‌های سنی جدید، افزایش گروه‌های شغلی و ورود اقشار مختلف و نیز احتمال واکسیناسیون عمومی در استان، یک ضرورت اساسی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

او از همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها خواست تا در این راستا با دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را بعمل اورده و با اقدامات موثر، تجهیزات غیر تخصصی را در اختیار دانشگاه قرار دهند.

معاون اقتصادی استاندار همچنین از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان خواست با برآورد نیاز‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای مراکز واکسیناسیون، نقاهتگاه‌ها و مراکز بستری سرپایی اعلام و یک رابط تام الاختیار برای پیگیری معرفی، تا از طریق دستگاه‌های اجرایی در اختیار دانشگاه قرار گیرد.

جهانگیر رستمزاد با بیان اینکه سلامت مردم برای ما یک امر واجب است، گفت: با هماهنگی تبلیغات اسلامی و انجام بازرسی‌ها و تشدید نظارت‌ها از تجمع و راهپیمایی هیات‌ها در روز تاسوعا و عاشورا ممانعت بعمل می‌آید، لذا انجام مراسمات مذهبی ایام سوگواری حصرت سیدالشهدا بغیر از مصلی شهر ایلام به روال شب‌های قبل در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی برگزار می‌گردد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی کرونا با بیان اینکه در برگزاری نماز جمعه در مرکز استان و شهرستان‌ها با رعایت شیوه نامه بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک مشکلی وجود ندارد، اما با توجه به اجرای محدودیت‌ها در راستای مهار بیماری و در صورت صلاحدید نماینده، ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها پیشنهاد می‌شود، این هفته برگزار نگردد.

او یادآور شد: برخی اماکن نظیر باشگاه‌های ورزشی، آموزشگاه‌ها و صنوف غیرضروری برخلاف مصوبه‌های ستاد کرونا همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند که باید فرمانداران شهرستان‌ها و روسای اتحادیه‌های مربوطه با این واحد‌های متخلف برخورد کنند.

رستمزاد همچنین از دامپزشکی خواست، نسبت اجرای محدودیت‌ها در مناطقی، چون مهدی آباد و شباب و فعالیت‌های کبابی‌ها و قصابی‌ها که باعث تجمع خودرو‌های عبوری هستند، ورود کند و با مدیریت هوشمند از تجمع و توقف خودرو‌ها و همچنین ازدحام جمعیت در این مناطق بکاهد.

او با انتقاد از برخی مسئولان که بدون ماسک و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در افکار عمومی ظاهر می‌شوند، ضمن تذکر به این مدیران خواستار توجه به الزامات و دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی کرونا شدو بر ضرورت اجرای قوانین برای همه تاکید کرد.

معاون اقتصادی استاندار از مدیران دستگاه‌های مختلف خدمات رسان نظیر مخابرات، شهرداری ها، شرکت‌های آب و برق خواست تا فقط آمار و لیست نیرو‌های خدماتی خود در تمام استان را جمع آوری و با معرفی نماینده تام الاختیار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای تزریق واکسن قرار دهند و از دادن اسامی نیرو‌های اداری خودداری کنند.

او با تاکید بر اینکه مدیران کل باید شخصا در جلسه قرارگاه حضور یابند، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا پایان محدودیت‌ها در چاپ اعلامیه‌های ترحیم، تاریخ و ساعت برگزاری مراسم قید نگردد.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.