نهضت کربلا دعای عملی عرفه

آیت الله فلاحتی گفت : دعای عرفه و حماسه کربلا از موضوع‌های دوران حیات امامت امام حسین علیه السلام است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله فلاحتی ، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در مراسم سوگواری امام حسین ع در میدان صبحگاه ستاد فرماندهی انتظامی گیلان گفت : دعای عرفه و حماسه کربلا از موضوع‌های دوران حیات امامت امام حسین علیه السلام است.

او دعای عرفه را حماسه نظری کربلا عنوان کرد و افزود: نهضت کربلا در حقیقت دعای عملی عرفه است یا به تعبیر روشن‌تر آنچه را که امام حسین علیه السلام در کربلا انجام داد با دعای عرفه بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دعای عرفه مشحون از اشک، آه، ناله، معرفت و عرفان است، گفت : دعای عرفه مانند قیام امام حسین علیه السلام در انسان تحول ایجاد می‌کند و باید آن را عمیق‌تر بررسی کرد.

آیت الله فلاحتی، نیاز انسان به حجت خدا را مانند احتیاج به آب و هوا یک اضطرار خواند و افزود: شناخت و معرفت نسبت به امام و جایگاه امامت نیاز اضطراری انسان هاست.

او وقوع انقلاب اسلامی را بر اساس شناخت نسبت به جایگاه امام عنوان کرد و گفت: امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هدایتگر جامعه انسانی است و رهبری نیابت ویژه، ولی عصر علیه السلام را به عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ولایت و امامتی که در دین و شریعت به ویژه در تشیع مطرح شده ذوب شدن در امامت رهبری الهی است، افزود : استکبار جهانی می‌خواهد فرهنگ ولایت پذیری را از جوامع بشری بزداید.

آیت الله فلاحتی جامعه اسلامی را برگرفته از حجت الهی ذکر کرد و گفت: وحدت و همگرایی مردم ایران موجب شده ملت ایران الگوی مقاومت برای دیگر ملت‌ها باشند.

او با بیان اینکه در نظام اسلامی هر جا در خط رهبری قرار گرفتیم به موفقیت رسیدیم، افزود: در فتنه ۸۸ خواص بی معرفت، دنیا طلب و فتنه گر به صحنه آمدند و آدم‌های چرکین را به عرصه آوردند و این برای ما درس است.

نماینده ولی فقیه در گیلان انسان‌های بی ادعا و بی منت را همیشه مورد توجه، ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف عنوان کرد و تصریح کرد : اخلاص و ذوب شدن در محبت اهل بیت علیه السلام موجب سعادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شد.

در این مراسم، تعدادی از آزادگان و آمران به معروف ناجای استان با اهدای لوح توسط نماینده، ولی فقیه در گیلان تجلیل شدند.

 


انتهای پیام/م.ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.