معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: موارد بیماری کرونا در خوزستان نسبت به دو هفته قبل حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است. 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: موارد بیماری کرونا در خوزستان نسبت به دو هفته قبل حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است و با توجه به شرایط موجود و رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی عموم مردم، نادیده انگاشتن واقعیتی به نام کرونا و عادی‌انگاری، انتظار ادامه روند افزایشی بیماری وجود دارد.

او با بیان ایتمع این تعداد مبتلا و شرایط کنونی در حالی است که هنوز به قله پیک نرسیده‌ایم، افزود: محدودیت کمتر از دو هفته، اثرگذاری چندانی ندارد.

علوی با تاکید بر لزوم مراجعه گروه‌های هدف برای تزریق واکسن، بیان داشت: واکسن‌ها حتی در برابر ویروس‌های جهش‌یافته اثرگذار هستند و تا ۹۹.۵ درصد از مرگ و میر ناشی از کرونا جلوگیری می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به بروز علائم خفیف مانند تب و لرز در برخی افراد پس از تزریق واکسن، تصریح کرد: تاکنون هیچ گونه عارضه شدید یا مرگ بر اثر تزریق واکسن مشاهده نشده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.