خروش عاشورایی در مقابله با ظلم، هر سال پرشورتر از قبل

موحد در پیامی ضمن تسلیت ایام محرم، بیان کرد: قیام عاشورا، خروشی جاودانه در مقابله با ظلم به وجود آورده است که هر سال پرشورتر از قبل می‌خروشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان به مناسبت ایام عزای ماه محرم در پیامی این روزها را تسلیت گفت. متن پیام او به شرح زیر است: 

به نام خدا 

نهضت حسینی اباعبدالله الحسین (ع) و قیام عاشورایی او و ۷۲ تن از یاران باوفایش تاثیری عظیم در ایام و ارض داشته و خروشی جاودانه در مقابله با ظلم و جور را در تاریخ به وجود آورده است که نه تنها خاموش شدنی نیست؛ بلکه هر سال پرشورتر از قبل می‌خروشد و معنای آزادگی و حریت را جانی دوباره می‌بخشد.

بصیرت عاشورایی همان ندای لبیک به "هل من ناصر ینصرنی" اباعبدالله الحسین (ع) است که رمز جاودانگی و مصباح هدایت همیشگی تاریخ خواهد بود تا عاشوراییان سوخته دل و تشنگان حقیقت را شوریده‌تر کند و از این راه است که بصیرت عاشورایی روز به روز در جامعه جهانی فراگیرتر شده و خواهد شد.

فی الحال که به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ و افزایش شمار بیماران امکان برگزاری آیین‌های پرشور عزاداری حسینی فراهم نیست، دل‌ها را به ضریح شش گوشه امام حسین (ع)، ابوالفضل العباس (ع) و یاران با وفای آن‌ها پیوند زده و با بهره‌گیری از فضای مجازی و رسانه‌ای موجود می‌کوشیم تا شعور حسینی را در وجود خود و جامعه ارتقاء بخشیم تا راهگشای ما در مسیر انقلابی پیش رو باشد و در نهایت پرچم این انقلاب به دستان صاحب اصلی آن حضرت حجت ابن الحسن ارواحنا فداه برسد.

فرارسیدن ایام حزن و اندوه حسینی به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی به یقین فرصت مغتنمی برای اندیشیدن به ابعاد واقعه عاشورا و الگو قراردادن آموزه‌های این واقعه بزرگ تاریخی است که در این مجال این ایام را تسلیت گفته و امیدواریم عزاداری تمامی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مقبول درگاه حضرت احدیت واقع شود.

یدالله موحد
رییس کل دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار