بررسی چشم‌انداز بازگشایی راه‌های مواصلاتی منطقه قفقاز

معاونان نخست وزیران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان چشم انداز بازگشایی راه‌های مواصلاتی منطقه قفقاز را بررسی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، معاونان نخست وزیران روسیه، جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان چشم انداز بازگشایی راه‌های مواصلاتی منطقه قفقاز را بررسی کردند.

خبرگزاری آرمن پرسگزارش داد: آلکسی اوورچوک، معاون نخست وزیر روسیه، مهر گریگوریان، معاون نخست وزیر ارمنستان و شاهین مصطفی اف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان فعالیت کارگروهی را در ارتباط با رفع محاصره زیر ساخت‌های منطقه‌ای در مسکو از سر گرفتند.

مقامات سه کشور در این نشست همچنین روند اجرای مفاد بیانیه مشترک رهبران سه کشور در ۱۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ را بررسی کردند.

براساس این گزارش، فعالیت این کارگروه پس از آن که نیرو‌های جمهوری آذربایجان بخش‌هایی از اراضی ارمنستان را در منطقه مرزی دو کشور اشغال کردند متوقف شده بود. نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان هفته گذشته در جلسه دولت بر ضرورت آغاز فعالیت این گروه تاکید و آمادگی خود برای گفتگو با جمهوری آذربایجان را اعلام کرد.

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان نیز به ایجاد راه‌های ارتباطی با هدف توسعه همکاری‌های منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: همکاری منطقه‌ای در قالب ۳ + ۳ در قفقاز جنوبی برای توسعه روابط بین کشور‌های منطقه بسیار مهم است و ثبات را تضمین می‌کند و خطر جنگ را به صفر می‌رساند.

نخستین نشست گروه کاری سه جانبه در سطح معاونین نخست وزیران دولت‌های روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در بهمن ماه سال گذشته در مسکو برگزار شد.

گفتنی است جنگ اخیر قره باغ با پیروزی نیرو‌های آذربایجان همراه بود و ارمنستان با میانجیگری روسیه مجبور به پذیرش مفاد صلح شد. با این حال، سرنوشت بخش‌هایی از قره باغ به مذاکرات آتی موکول شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار