نیویورک تایمز: دولت بایدن دسترسی طالبان به صندوق بین‌المللی پول را مسدود می‌کند

یک نشریه آمریکایی از تصمیم دولت آمریکا برای مسدود کردن دسترسی طالبان به منابع مالی از سوی صندوق بین‌المللی پول برای افغانستان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که دولت کنونی آمریکا به ریاست‌جمهوری «جو بایدن» قصد دارد دسترسی گروه طالبان به صندوق بین‌المللی پول را مسدود کند.

یک مقام از خزانه‌داری آمریکا به این نشریه اعلام کرد: «صندوق بین‌المللی پول منابعی مالی را هفته آینده به افغانستان واگذار می‌کند و دولت آمریکا قصد دارد دسترسی طالبان به این پول را مسدود کند.»

صندوق بین‌المللی پول ائتلاف مالی میان ۱۹۰ کشور جهان است که آمریکا مهمترین آن به شما می‌رود؛ بنابراین مخالفت این کشور مانعی بزرگ برسر راه رسیدن پول به افغانستان خواهد بود و این نهاد بین‌المللی تا هفته آینده باید تصمیم برای موقعیت کنونی خود اتخاذ کند.

صندوق بین‌المللی پول به تازگی ۶۵۰ میلیارد دلار برای مقابله با ویروس کرونا برای کشور‌های مختلف در نظر گرفته است. این مبلغ برای کشور‌های مختلفی در نظر گرفته شده است، اما افغانستان قرار بود ۴۶۰ میلیون دلار از آن را هفته آینده دریافت کند.

با ورود گروه طالبان به کابل، پایتخت افغانستان و خروج «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، از این کشور، قدرت به دست طالبان افتاد و به همین دلیل شماری از کشور‌ها سفارت‌های خود را در افغانستان تعطیل کردند.

واشنگتن و لندن امروز با تأکید بر ضرورت اقدام جامعه بین‌الملل برای برگزاری نشست مجازی سران گروه ۷ در روز‌های آتی درباره بررسی راهبرد و استراتژی مشترک در خصوص افغانستان به منظور جلوگیری از بروز بحران انسانی در افغانستان، توافق کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار