سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: فعالیت استخراج کنندگان رمزارز در شرایط فعلی اصفهان، یکی از چالش های بزرگ صنعت برق استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کاهش بارندگی‌ها، کمبود منابع آب و همچنین محدودتر شدن استفاده از ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی استان و کشور، باعث شد تا تراز تولید و مصرف برق متعادل نباشد.

گرمای تابستان امسال نیز موجب افزایش مصرف برق در بخش خانگی شد ودر کنار همه این موارد، روند صعودی قیمت جهانی رمزارز‌ها و کاهش ارزش ریال، خیلی‌ها را به فکر استخراج زیرزمینی آن انداخت و این آغاز ایجاد چالش برای صنعت برق استان و کشور بود.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ ماینر غیرمجاز در استان کشف شده است و شرکت‌های توزیع برق همچنان شناسایی و برخورد با استخراج کنندگان رمزارز را در دستور کار دارند.

وی با تایید وجود طرح‌های ایجاد مزارع مجاز استخراج رمزارز برای مناطق شرقی و غربی استان اصفهان، افزود: با وجود این طرح‌ها هیچ استخراج کننده مجاز رمز ارز در استان فعال نیست.

شیشه فروش ادامه داد: شرکت‌های توزیع برق موظف به شناسایی استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز هستند و از ابتدای امسال هزاران دستگاه استخراج کننده غیرمجاز رمزارز کشف شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد دستگاه‌های استخراج کننده غیرمجاز رمز در استان زیاد است و برخی از این دستگاه‌ها در کارگاه‌های صنعتی، کوره‌ها و منازل مسکونی فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: گروه‌های تخصصی شرکت توزیع برق برای شناسایی استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز در استان فعال شده اند و در یکی از ماموریت‌ها ۶۰۰ دستگاه استخراج کننده زیرزمینی رمزارز را شناسایی کردند.

محمدرضا نوحی سخنگوی صنعت برق استان اصفهان در این خصوص گفت: شرکت‌های توزیع برق از ابتدای امسال حدود ۵۵ مگاوات مصرف‌کننده برق برای تولید رمزارز را شناسایی کردند و فعالیت استخراج کنندگان رمزارز در شرایط فعلی یکی از چالش های صنعت برق استان است.

وی افزود: رایانه‌ها و دستگاه‌های تولید رمزارز تهدیدی برای شبکه برق هستند و براساس مصوبه‌های ابلاغی تمام این دستگاه‌ها حتی استخراج کنندگان مجاز باید تا پایان شهریور کار نکنند.

نوحی ادامه داد: از استخراج کنندگان رمزارز درخواست می‌کنم که در این شرایط بحرانی تولید برق کشور، دستگاه‌های استخراج کننده خود را خاموش کنند و از مردم نیز می‌خواهم استخراج کنندگان رمزارز را به شرکت‌های توزیع برق معرفی کنند.

اصفهان ۲ نیروگاه بزرگ دارد، نیروگاه حرارتی اصفهان به وسعت تقریبی ۷۴ هکتار در حاشیه زاینده‌رود در جنوب غربی شهر اصفهان و ۲ کیلومتری بزرگراه ذوب‌آهن قرار دارد. این نیروگاه با پنج واحد بخاری به قدرت اسمی ۸۳۵ مگاوات به شبکه سراسری کشور متصل است.

همچنین نیروگاه شهید منتظری در شمال اصفهان با ظرفیت یک هزار و ۶۱۶ مگاوات به شکل حرارتی، بخاری در شمال اصفهان مستقر است.

استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، نزدیک به سه میلیون مشترک برق دارد.

شهرستان اصفهان دارای یک میلیون و ۱۷۲ هزار مشترک برق است.

 

منبع:ایرنا

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.