وزیر خارجه آمریکا در تماس‌های تلفنی جداگانه با همتایان انگلیسی و سعودی خود به بررسی وضعیت افغانستان پس از سقوط کابل پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از تماس تلفنی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور با دومینیک راب، همتای انگلیسی و همچنین فیصل بن فرحان همتای سعودی وی خبر داد.

براساس این بیانیه، محور اصلی این گفتگو‌ها مسئله و تحولات اخیر افغانستان و همچنین وضعیت این کشور پس از سقوط کابل است که گروه طالبان اختیار آن را بدست گرفته اند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود می‌افزاید: بلینکن در تماس تلفنی با وزیر خارجه انگلیس، درباره تداوم هماهنگی‌ها در افغانستان از جمله راه‌هایی برای تشویق به پایبندی طالبان به الزامات بین‌المللی، ایمنی و امنیت تمامی اتباع افغان و خارجی در این کشور به رایزنی پرداخته است.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی خود با بن‌فرحان، وزیر خارجه عربستان درباره افغانستان و روش‌هایی برای حمایت از مردم این کشور به رایزنی پرداخته و دیگر اولویت‌های منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بلینکن ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار