افزایش ۶۵ درصدی ترافیک مرسولات پستی در کردستان

مدیرکل پست کردستان گفت: امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مرسوله پستی در استان جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۵ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، طاهر محمدی مدیرکل پست کردستان اظهار داشت:امسال  یک میلیون و  ۵۶۳ هزار و ۱۸۲ مرسوله پستی در استان جابجا شده است که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، ۶۵ درصد افزایش دارد.

 محمدی افزود:از ابتدای امسال  ۷۵۹ هزار و ۷۰۹ مرسوله صادره و ۸۰۳ هزار و ۴۷۳ مرسوله وارده در استان جابجا شده است.

او با بیان اینکه میزان مرسولات وارده نسبت به صادره ۱۸ درصد بیشتر بوده است، افزود: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، اداره کل پُست کردستان از لحاظ درآمدی رتبه پنج و از نظر جابجایی و ترافیک مرسوله‌های پستی رتبه ۶ کشور را کسب کرده است.

مدیر کل پست کردستان با بیان اینکه ارسال بسته‌های پُستی (مگر در موارد خاص) همان روند عادی را دارد، اضافه کرد: برخی امور مربوط به ارسال مرسوله پُستی هم هوشمندسازی و از مشکلات تاخیر در جابجایی مرسوله‌ها جلوگیری شده است.

محمدی یادآور شد: زمان به مقصد رسیدن بسته‌های پُستی با توجه به نوع عادی، سفارشی، ویژه بودن، داخل استان، استان‌های همجوار و سایر استان‌ها متفاوت بوده، اما روند توزیع عادی است و در پیک جدید کرونا نیز هیچگونه مشکلی از این بابت وجود ندارد.

او از مردم خواست در صورت مراجعه به ادارات پُست، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اظهار داشت: مراجعان آدرس و کدپستی مرسوله را دقیق ثبت کنند تا مشکلی در روند ارسال بسته به وجود نیاید.

در حال حاضر ۱۹۱ دفتر پست روستایی و ۱۹۰ دفتر پست شهری در کردستان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.