رئیس اداره جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد روند درمان مادران باردار مبتلا به کرونا را پیگیری می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد احمدیان رئیس اداره سلامت، جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مادران باردار که علادم کرونا را دارند مورد بررسی قرار می‌گیرند، گفت: سامانه ۱۹۱ و ۴۰۳۰ مراجعی برای شناسایی مادران باردار مبتلا به کرونا هستند؛ طی پیگیری‌های تلفنی از مادران باردار و در صورت داشتن علائم کرونا، آن‌ها را به مراکز ۱۶ساعته درمان کرونا فرامی‌خوانیم.

او افزود: معاونت بهداشتی و معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روند درمان مادران باردار کرونایی از طریق مراکز درمانی پیگیری می‌کنند؛ مراقبت‌های مادران باردار مبتلا به کرونا به صورت هوشمند انجام می‌شود و ۵ نوبت مراقبت حضوری و مابقی مراقب‌ها به صورت تلفنی انجام می‌گردد.

رئیس اداره سلامت، جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: به منظور حفظ سلامتی مادران باردار و شیرده، برنامه‌ای برای واکسسیناسیون آن‌ها طرح ریزی شده است؛ مادران باردار بالای ۳۵سال، با بیماری زمینه‌ای و سن بارداری بالای ۱۲ هفته و همچنین زنان شیرده که ۴۳روز از زایمان آن‌ها گذشته است، برای واکسیناسیون کرونا به مراکز واکسیناسیون فراخوانده می‌شوند.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.