جمالیان گفت: هیچ گزارشی از مرگ ومیر ناشی از ۴ نوع واکسن تزریق شده در استان مرکزی نداشتیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر سید محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک گفت: طی برسی‌های انجام شده در مورد هر ۴ نوع واکسن کرونا ویروس که در استان مرکزی تزریق شده هیچ کدام گزارش مرگ و میر‌ها نداشته اند مگر مرتبط به بیماری‌های زمینه‌ای افراد سالمند باشد.

جمالیان افزود: قطعا بهترین واکسن، اولین واکسن در دسترس است و در تمامی مراکز واکسیناسیون استان مرکزی، تزریق نوبت اول واکسن متولدان ۱۳۵۲ به پایین انجام می‌شود.

او اضافه کرد: همچنین همه افرادی که نوبت دوم واکسیناسیون آن‌ها فرا رسیده، می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی و کارت واکسن برای تزریق دز دوم واکسن کرونا به مراکز مشخص شده، مراجعه کنند.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم اعلام شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد و استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به ویروس کرونا در آن مشاهده شد، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام همه شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار