دکتر علیمرادیان گفت: هیچ کدام از دارو‌های کرونایی صددرصد نیستند و شواهد متناقضی برای آن‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر عباس علیمرادیان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:هیچ کدام از دارو‌های کرونایی صددرصد نیستند و شواهد متناقضی برای آن‌ها وجود دارد.

علیمرادیان افزود: اما در حال حاضر بیشتر از دارو‌های آنتی وایرال، رمدسیویر در بخش بستری و فاویپیراویر در بخش بستری و سرپایی استفاده می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: دارو‌های کرونایی به دو بخش وایرال و التهابی تقسیم بندی می‌شوند که در هنگام تشخیص باید دارو‌های آنتی وایرال تجویز شوند.

او ادامه داد: تمام تلاش خود را در جلوگیری از قاچاق معکوس دارو به کار برده ایم و دارو را تنها در اختیار بیمارستان‌ها و پزشکان متخصص و فوق تخصصی که این دارو‌ها را تجویز می‌کنند قرار داده ایم.

علیمرادیان تصریح کرد: باید از تجویز بی مورد این دارو‌ها جلوگیری شود چرا که باعث قاچاق معکوس، بازار سیاه دارو و مقاومت‌های ویروسی میشود و در صورت ایجاد مشکل در این زمینه، تنها سلاح مان را از دست خواهیم داد.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم اعلام شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد و استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به ویروس کرونا در آن مشاهده شد، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام همه شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.