کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: طی ۲ روز آینده رگبار‌های پراکنده باران به همراه رعد و برق در برخی از نواحی استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خسرو سیف پناهی کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: با ورود امواج ناپایدار از طی امروز و فردا در برخی مناطق شمالی استان از جمله شهرستان‌های بیجار، دیواندره، قروه و سقز و بانه در بعداز ظهرها بارش رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

سیف پناهی اضافه کرد: با خروج این امواج ناپایدار از روز دوشنبه تا چهارشنبه جو اغلب نقاط استان پایدار است و به غیر از رشد موضعی ابر و وزش باد در بعدازظهرها پدیده دیگری نخواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه به علت وجود غبار در منطقه طی سه روز آینده شاهد کاهش کیفیت هوا و دید افقی به خصوص در مناطق غربی استان هستیم، افزود: در این مدت به علت شرایط موجود امکان آتش سوزی و گسترش آن در مراتع و جنگل‌های استان وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از لحاظ دمایی تا روز سه شنبه تغییرات خاصی را شاهد نخواهیم بود، اما از روز سه شنبه تا پایان هفته حدود ۲ تا چهار درجه سانتی گراد میانگین دمای هوای استان افزایش می‌یابد.

سیف پناهی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته میانگین حداکثر دمای هوای کردستان ۳۳ درجه سانتی‌گراد بود و سلین با دمای ۴۰ درجه گرمترین و قاملو با دمای هشت درجه سانتی گراد خنک‌ترین نقطه استان بودند.

او افزود: در این مدت دمای هوای شهر سنندج مرکز استان نیز در سردترین حالت ۱۴ درجه و در گرمترین ساعت ۳۷ درجه سانتی گراد گزارش شد.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۱۹ میلی‌متر) ۴۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۴۶ میلی‌متر، ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: بارندگی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.