رئیس اتحادیه صنف فروش کتاب و لوازم التحریر اصفهان گفت: نامه‌های فراوانی در ارتباط با کسادی بازار فروش لوازم التحریر و کتاب به مجلس شورای اسلامی و بسیاری از مسئولان دیگر ارسال کردیم، اما جوابی دریافت نشد.

اکبر چیت ساز رئیس اتحادیه صنف فروش کتاب و لوازم التحریر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: بیماری کرونا بر تمامی مشاغل ضربه وارد کرده، اما شغل فروشندگان لوازم التحریر را تعطیل کرده است.


او افزود‌: مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت ملزم به واگذاری بخشی از امور خود به بخش خصوصی است تا با کم شدن تکلیف خود، در سوی دیگر میدان موجب ایجاد اشتغال در بخش خصوصی شود، اما در حوزه کتاب و لوازم التحریر اقدامی انجام نشد.


رئیس اتحادیه صنف فروش کتاب و لوازم التحریر اصفهان عنوان کرد: فروش کتب درسی باید در فروشگاه‌های لوازم‌التحریر صورت گیرد و آموزش و پرورش نباید دخالتی در فروش کتب درسی به دانش‌آموزان کند.


چیت ساز افزود: آموزش و پرورش به بهانه حذف دست دلالان در فروش کتاب، وظیفه فروش کتاب‌های درسی را به عهده گرفته و همین امر ضربه سنگینی به فروشندگان لوازم التحریر وارد کرده است.


او با اشاره به اینکه کمبودی در محصولات لوازم التحریر نداریم بیان کرد: علاوه بر کرونا شرایط بد اقتصادی اوضاع فروش لوازم التحریر را بدتر کرده است و از شهروندان تقاضا داریم از محصولات ایرانی استفاده کنند.


رئیس اتحادیه صنف فروش کتاب و لوازم التحریر اصفهان در پایان با بیان اینکه نزدیک به دو سال است بسیاری از فروشندگان کتاب و لوازم التحریر خانه‌نشین و ورشکست شده‌اند خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها خواهشمندیم که صدای ما را به گوش مسئولان برسانند تا شاید در راستای رونق فروش لوازم التحریر اقدامی کنند.


انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار