سه کیس اجرای این کد در روز تاسوعای حسینی پس از انجام اقدامات اولیه در کاشمر توسط فوریت‌های پزشکی به بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) انتقال و سریعا کد ٧٢۴ فعال شد.

به‌گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن وظیفه دار متخصص مغز و اعصاب کاشمر ومسئول اجرایی کد ۷۲۴ بیمارستان حضرت ابوالفضل کاشمر با اعلام این خبر گفت: طرح ٧٢۴ در هفت روزهفته به صورت ٢۴ ساعته خدمات رسانی به بیماران سکته مغزی در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) کاشمر را ارائه می‌کند.


او افزود: با اجرای طرح ٧٢۴، بیماران مشکوک به سکته مغزیکه دارای علائم سکته مغزی مانند انحراف صورت، ضعف اندام‌های فوقانی و تحتانی و اختلال تکلم به صورت ناگهانی می‌شوند در فرآیندی تعریف شده به طور مستقیم به سیستمدرمان وارد می‌شوند و با دریافت دارو‌های خاص که عروق مغزی را باز می‌کنند، از عوارض سکته مغزی و فلج شدن نجات‌ می‌یابند.


مسئول اجرایی کد ۷۲۴ بیمارستان حضرت ابوالفضل کاشمر با اشاره به اینکه مهمترین مورد در اجرای کد ۷۲۴ زمان طلایی برای در رسیدن بیمار و انجام تزریق دارو به بیمار می‌باشد،ادامه داد: بیماری که تاچهار ساعت و نیم پس از بروز علائم سکته مغزی این دارو‌ها را دریافت کند، به جای دچار شدن بهعوارض شدید سکته مغزی یعنی فلج شدن دست‌ها و پاها، تنها دچار ضعف می‌شود.


وظیفه دار بیان کرد: سکته مغزی یکی از معضلات بسیارجدی در جامعه است و با توجه به این که این عارضه موجببروز عوارض جسمانی، روانی و حتی بار مالی شدید به ویژه درخانواده‌های ضعیف می‌شود.


او تصریح کرد: این سه بیمار، اولین موارد اجرای کد ٧٢۴ درشهرستان کاشمر بودند که با موفقیت خدمات را دریافت و درحال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.


این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: همراهیان بیماران به محض مشاهده علایم سکته با شماره ١١۵ تماس حاصل نمایند وپس از حضور تکنسین‌های اورژانس ١١۵ و تشخیص سکته مغزی کد ٧٢۴ اعلام می‌شود تا در ساعت طلایی بیمار به بیمارستان منتقل و دارو به وی تزریق شود.

انتهای پیام//م. د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.