سفارت آلمان با اشاره به حضور نیرو‌های طالبان در نزدیکی فرودگاه کابل، به اتباع خود هشدار داد تا از حضور در این محل اجتناب کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سفارت آلمان در افغانستان با انتشار بیانیه ای خطاب به اتباع خود در این کشور، نسبت به حضور در فرودگاه کابل هشدار داد.

سفارت آلمان دراین بیانیه از اتباع خود خواسته است که بدلیل حضور نیرو‌های طالبان در نزدیکی فرودگاه کابل، از حضور در اطراف این فرودگاه اجتناب کنند.

در این بیانیه آمده است، در حال حاضر نیرو‌های طالبان در حال اجرای اقدامات کنترلی بسیار سخت‌گیرانه‌ای در نزدیکی فرودگاه کابل هستند و از این رو فعلا اتباع آلمانی نباید به آن منطقه بروند.

پیش از این سفارت آمریکا در افغانستان نیز به شهروندان خود توصیه کرده بود تا به سمت فرودگاه کابل نروند.

سفارت آمریکا در کابل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: به دلیل تهدیدات امنیتی در خارج از دروازه‌های فرودگاه کابل، ما به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کنیم که از ورود به فرودگاه و سفر از طریق این فرودگاه اجتناب کنند، مگر اینکه دستوراتی از نماینده دولت آمریکا برای ماموریتی دریافت کرده باشند.

گاردین نیز در گزارشی از شلوغی و هرج‌ومرج در فرودگاه کابل خبر داد و نوشت: سیستم ساماندهی شده‌ای در فرودگاه کابل نیست و افرادی که به این فرودگاه می‌رسند روز‌های متمادی در آن‌جا محبوسند.

این گزارش می افزاید: در چندین روز گذشته برخی شهروندان افغانستانی مقابل درب‌های بسته فرودگاه تجمع کردند تا شاید راهی برای خروج خودشان بیابند.

یکی از افرادی که در حال حاضر در این فرودگاه به سر می‌برد نیز در این راستا اظهار کرد: تاکنون حداقل ۱۵ فرد، اعم از کودک و نوجوان را به چشم دیدم که به ضرب گلوله ازسوی طالبان کشته شدند. جمعیت بسیار است و امکان نفس کشیدن هم نداریم. هرروز وضعیت بدتر می‌شود و دیگر غذا و آب هم به اندازه کافی نیست.

وی که ویزای آمریکا نیز داشت، افزود: «یچ کسی اجازه خروج ندارد، حتی ما که ازسوی آمریکا ویزا داریم. هیچ کمکی ازسوی واشنگتن نیز به ما نمی‌رسد. به ما اطلاع ندادند چه زمانی پرواز آمریکا می‌رود و به سمت هر دری از فرودگاه که می‌رویم بسته است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار