سفارت آمریکا در کابل، به شهروندان خود در افغانستان هشدار داد که از رفتن به فرودگاه کابل اجتناب کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سفارت آمریکا در کابل، به شهروندان این کشور در افغانستان هشدار داد که به دلیل هرج و مرج و تهدیدات احتمالی به وجود آمده از هجوم هزاران نفر به فرودگاه کابل برای خروج از این کشور، از رفتن به این فرودگاه خودداری کنند.

سفارت آمریکا در کابل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «به دلیل تهدیدات امنیتی در خارج از دروازه‌های فرودگاه کابل، ما به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کنیم که از ورود به فرودگاه و سفر از طریق این فرودگاه اجتناب کنند، مگر اینکه دستوراتی از نماینده دولت آمریکا برای ماموریتی دریافت کرده باشند.»

از طرفی دیگر، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس، امروز (شنبه) اعلام کرد که با ادامه خروج اتباع خارجی و برخی از افغان‌ها از طریق فرودگاه کابل، که طی روز‌های گذشته شاهد آن بودیم، نیرو‌های این کشور تا تخلیه آخرین هواپیما در افغانستان باقی خواهند ماند.  

او در این باره توضیح داد که نیرو‌های انگلیسی برای اطمینان از تخلیه افغان‌های واجد شرایط برای مهاجرت به انگلیس، در این کشور حضور خواهند داشت.

گفتنی است هفته گذشته، با ورود گروه طالبان به کابل، پایتخت افغانستان و خروج اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور قدرت به دست طالبان افتاد و به همین دلیل شماری از کشور‌ها سفارت‌های خود را در افغانستان تعطیل کردند.

در پی این حادثه بسیاری از مردم افغانستان هم به دلیل هراس از طالبان به سمت فرودگاه کابل هجوم آوردند تا با هواپیما از این کشور خارج شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار