رئیس دادگستری شوش:

حکم اعدام قاتل شوشی با بخشش خانواده مقتول منتفی شد

خطایی گفت: قاتلی که ۱۳ سال در حبس و در انتظار حکم قصاص بود، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شوش و بخشش خانواده مقتول، از چوبه دار رها شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسکندر خطایی، رئیس دادگستری شوش گفت: سال ۱۳۸۷ در نزاعی یک نفر در شوش به قتل می‌رسد و پس از این حادثه بین خانواده قاتل و مقتول اختلاف شدیدی بوجود می‌آید و اولیاء دم به دنبال انتقام از خانواده قاتل بودند که به واسطه خیرین، مصلحین، برخی از اعضاء شورای حل اختلاف و بزرگان این خانواده مسیر قانونی را بر انتقام ترجیح دادند که پس از دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی به قصاص نفس محکوم شد.

او بیان داشت: در این ۱۳ سال خانواده قاتل بزرگان و خیرین زیادی را واسطه قرار دادند تا بلکه اولیاء دم را راضی به عفو و بخشش فرزند خود کنند، ولی نتیجه‌ای حاصل نشد، با اعلام پشیمانی قاتل از بزه خود و درخواست کمک از شورای حل اختلاف شوش، با دستور قضایی پرونده جهت ایجاد صلح و سازش به شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع شد.

خطایی اظهار کرد: اولیاء دم در این ۱۳ سال به اجرای حکم قصاص قاتل فرزند خود اصرار داشتند، ولی با ورود اعضاء شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف این شهرستان روزنه امیدی گشوده شد و بلافاصله با برگزاری جلسات متعددی با خانواده مقتول، زمینه عفو و بخشش قاتل را فراهم کردند.

این مقام قضایی افزود: بحمدالله تلاش و کوشش اعضاء شعبه شورای حل اختلاف ویژه عشایر این شهرستان در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا به ثمر نشست و اولیاء دم خانواده از حق قصاص خود گذشتند و با عفو و بخشش بی قید و شرط، قاتل فرزند خود را از چوبه دار رها کردند.

رئیس دادگستری شوش ضمن قدردانی از اولیاء دم و همچنین تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه عشایر، بزرگان، سران عشایر، معتمدین و خیرین این شهرستان، تصریح کرد: کسانی که عفو و بخشش می‌کنند و در زمینه اصلاح ذات البین قدم برمی‌دارند، بدون شک نزد خداوند متعال، عزیز هستند و همیشه در تاریخ ماندگار خواهند بود لذا حلاوتی که در عفو و گذشت است در انتقام نیست و اولیاء دم با گذشت از خون فرزند خود، کار بسیار بزرگ و خداپسندانه‌ای انجام دادند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.