کاشت و برداشت هویج در ۱۲۰ هکتار از مزارع مشهد

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: امسال ۱۲۰ هکتار از اراضی زیر کشت هویج در مشهد مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید خوش قامت مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: هویج به‌دلیل جایگاه خاصی که در سبد کالایی خانوارها دارد و نقش موثری در امنیت و سلامت جامعه داشته مورد توجه و تاکید قرار گرفته است؛ به‌طوریکه علاوه بر حمایت کامل از کشاورزان در بهره‌‎گیری تکنولوژی روز در کاشت و برداشت آن، جهاد کشاورزی تمهیداتی را در راستای تحقق کاشت هویج بعد از برطرف شدن سرما در بهار انجام داد و برداشت آن با توجه به تاریخ کشت در شهریور ماه انجام می‌شود.

او افزود: پیش بینی می‌شود که امسال به‌طور متوسط از هر هکتار محصول زیر کشت در مشهد ۳۰ تن در هکتار و در ۱۲۰ هکتار ۳۶۰۰ تن محصول نهایی برداشت و در نقاط مختلف استان مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: هویج، در سال اول و فصل زراعتی اول برداشت می‌شود و به منظور بذرگیری مطلوب در سال دوم مورد استفاده بهره برداران قرار می‌گیرد؛ سطح کشت هویج در سال گذشته ۹۰ هکتار و امسال با سطح کشت ۱۲۰ هکتار حائز رتبه اول در سطح خراسان رضوی می‌باشد.

خوش قامت بیان کرد: نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد رشد در سطح زیر کشت هویج داشتیم که باعث ایجاد اشتغال برای ۱۲۰ نفر به صورت دائم و ۲۰۰ نفر به صورت فصلی می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به روند خشکسالی‌های اخیر که بر تمام محصولات تاثیرگذار بوده است، برای کشت این محصول نیز باید روش های نوین آبیاری استفاده شود و مسئولان حتما توجه زیادی به روش های نوین آبیاری داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه قیمت کنونی هویج در بازار، اندکی بالاتر از عرف معمول است، تاکید کرد: با توجه به خشکسالی در کشور و همچنین مصرف بالای هویج به دلیل شیوع ویروس کرونا، عرضه و تقاضا این محصول برهم خورده و شاهد افزایش قیمت آن هستیم.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار