خلاصه عملکرد مدال آوران کشتی ایران در رقابت‌های المپیک را بررسی کرده‌ایم.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ورزش کشتی همواره از رشته‌های مدال آور ایران در بازی‌های المپیک بوده است و در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز با کسب دو مدال در بخش فرنگی و دو مدال در آزاد، عنوان پر مدال‌ترین رشته کشورمان را به خود اختصاص داد.

محمدرضا گرایی یکی از پنج فرنگی‌کار کاروان ایران در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک بود که توانست با پیروزی بر تمامی حریفانش، در فینال وزن ۶۷کیلوگرم، چهارمین مدال طلای ایرانیان در ادوار بازی‌های المپیک را از آن خود کند و محمدهادی ساروی کشی‌گیر فرنگی کشورمان مدال برنز المپیک را کسب کرد.

کشتی آزاد رقابت‌های المپیک توکیو با کسب مدال نقره حسن یزدانی و مدال برنز امیرحسین زارع به پایان رسید.

مدال‌آوران ورزش کشتی ایران در بازی‌های المپیک////تاپ هفت صبح

مدال‌آوری کشتی‌گیران ایرانی در بازی‌های المپیک به شرح  زیر است:

در رقابت‌های  المپیک ۲۰۱۶ ریو نمایندگان کشتی فرنگی کشورمان سعید عبدولی و قاسم رضایی موفق به کسب مدال برنز شدند و حسن یزدانی کشتی‌گیر آزادکار ایرانی در دسته ۸۶ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۶ مدال طلا را کسب کرد.

مدال‌آوران ورزش کشتی ایران در بازی‌های المپیک////تاپ هفت صبح

نمایندگان کشتی فرنگی‌ کشورمان حمید سوریان، امید نوروزی  و قاسم رضایی در المپیک ۲۰۱۲ لندن مدال طلا را کسب کردند و کمیل قاسمی در وزن ۱۲۰ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلای کشتی آزاد المپیک لندن شد.

مدال‌آوران ورزش کشتی ایران در بازی‌های المپیک////تاپ هفت صبح

رقابت‌های کشتی‌آزاد المپیک لندن با کسب مدال برنز ابراهیم جوادی در وزن ۴۸ کیلوگرم و مدال طلای ابوالفضل انوری در وزن ۱۰۰ کیلوگرم و مدال برنز اسکندر فیلابی در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم به پایان رسید.

محمد پذیرایی اولین مدال برنز کشتی فرنگی ایران در وزن  ۵۲ کیلوگرم المپیک ۱۹۶۰ رم را به دست آورده‌ است و در رقابت‌های کشتی آزاد المپیک رم محمد ابراهیم سیف‌پور مدال برنز را کسب کرد.

مدال‌آوران ورزش کشتی ایران در بازی‌های المپیک////تاپ هفت صبح


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار