در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات دستگیری بازرس قلابی وزارت بهداشت تا اخاذی از بانوان با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی مطلع خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

بازرس قلابی وزارت بهداشت دستگیر شد

سرهنگ جلیل موقوفه ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: روز گذشته یکی از متصدیان داروخانه محدوده خیابان ابوذر با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و اعلام کرد، خانمی به محل داروخانه وی مراجعه و مدعی است بازرس وزارت بهداشت است و قصد بازرسی از داروخانه را دارد، ولی به بهانه‌های مختلف پیشنهاد پرداخت پول می‌دهد.

وی با بیان اینکه بلافاصله اکیپی از ماموران کلانتری ۱۶۱ ابوذر برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شد، ادامه داد: در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که مدارک همراه این خانم جعلی بوده و بازرس وزارت بهداشت نیست.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ابراز داشت: متهم برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری ابوذر منتقل شد و در ادامه به ۳ فقره اخاذی از متصدیان داروخانه‌ها معترف و در همین رابطه با تلاش پلیس هر ۳ مال باخته شناسایی شدند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری‌ها را یک میلیارد تومان اعلام کرده اند و متهم با دستور قضائی برای کشف سایر جرایم مشابه در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

مجرم فراری به کشورش تحویل داده شد

سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین الملل ناجا اظهار کرد: در پی اعلام مقامات قضائی یکی از کشور‌های همسایه، مجرمی به جرم کلاهبرداری به مبلغ ۱۴۵ هزار دلار پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، به کشورش بازگردانده شد.

وی افزود: پیگیری‌های مداوم و ردیابی متهم توسط پلیس بین الملل ناجا و همکاری فرماندهی انتظامی وی در یکی از استان‌های مرزی شناسایی و بازداشت شد.

به گفته سردار شیرزاد با هماهنگی فرماندهی مرزبانی استان مربوطه متهم از طریق مرز زمینی تحویل نمایندگان اینترپل کشورش شد.

زورگیری از یک تبعه در محله سید خندان

سرهنگ داوود زندی رئیس کلانتری سید خندان اظهار کرد: روز گذشته طی تماس شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیسی در خصوص زورگیری توسط ۲ مرد جوان، بلافاصله نزدیکترین تیم گشت انتظامی که در همان محدوده در حال کشت زنی بودند به نشانی اعلام اعزام شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان به محض مشاهده گشت انتظامی، تبعه افاغنه را رها و هر یک به سویی گریختند، ادامه داد: طرح مهار متهمان اجرا و یکی از سارقان دستگیر به همراه شاکی برای تحقیقات بیشتر به کلانتری انتقال یافت.

وی افزود: تحقیقات پلیسی نشان از این داشت، متهمان قصد زورگیری اموال شاکی را داشتند که با حضور به موقع پلیس، در سرقت ناکام مانده اند.

رئیس کلانتری سید خندان ادامه داد: در عملیات دیگری کمتر از چند ساعت، مخفیگاه متهم متواری نیز شناسایی و پس از هماهنگی‌های پلیسی متهم در مخفیگاهش در حالی که قصد داشت از راه پشت بام ساختمان متواری شود، دستگیر شد و با هماهنگی‌های قضائی کشف سایر جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد.

اخاذی از بانوان با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران اظهار کرد: خانم جوانی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد، مدتی قبل در یکی از شبکه‌های اجتماعی تنها برای چند روز عکس‌های خودم را بعنوان عکس پروفایل بارگذاری کردم و مجددا برداشتم. چند روز بعد شماره‌ای ناشناس عکسم را که ویرایش کرده بود و شماره تماسم را نیز در کنار تصویرم گذاشته بود برایم فرستاد و تهدید کرد اگر به او پول ندهم تصاویرم را پخش می‌کند.

وی عنوان کرد: کارشناسان متخصص پلیس فتا پایتخت برای شناسایی متهم اقدامات خود را آغاز کردند و پس از بررسی همه جوانب پرونده و بهره گیری از روش‌های علمی و تخصصی سایبری موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

رئیس پلیس فتا تهران ابراز کرد: کارشناسان این پلیس مخفیگاه متهم را در یکی از مناطق جنوبی تهران کشف و متهم را پس از هماهنگی‌های قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ گودرزی به کاربران فضای مجازی تاکید کرد: هرگونه توهین، تهدید و انتشار اطلاعات خصوصی دیگران از جمله تصاویر شخصی در فضای مجازی جرم است و با مرتکبان این جرائم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طبق قانون برخورد خواهد شد،

انهدام باند زورگیر در جنوب تهران

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: مدتی قبل مرد جوانی به پلیس آگاهی مراجعه و مدعی شد در حال عبور از خیابان قزوین بودم که راکبین موتورسیکلتی راه را بر روی من مسدود کردند و با تهدید قمه و چاقو تلفن همراهم را به زور سرقت کردند.

وی افزود: کارآگاهان در پی جویی‌های انتظامی به سر نخی از حضور یک سارق جوان سابقه دار دست یافتند و در ادامه مخفیگاه وی را در جنوب تهران شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه با شناسایی یکی از متهمان، کاراگاهان موفق به شناسایی ۵ همدست دیگر وی شدند، افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی اعضای این باند ۶ نفره در عملیات‌های مختلف در جنوب تهران دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی ابراز داشت: متهمان به ۲۰۰ فقره زورگیری معترف و در این رابطه ۲ دستگاه موتورسیکلتی که متهمان در سرقت هایشان از آن استفاده می‌کردند توقیف شد.

وی در خصوص شیوه سارقان توضیح داد: متهمان در مرکز و شمال و شمال غربی شهر پرسه می‌زدند و با شناسایی افرادی که گوشی تلفن همراه مدل بالا داشتند، گوشی‌های مال باختگان را با تهدید سرقت و سپس آن‌ها را به مالخران می‌فروختند، لذا با توجه به دستگیری تمامی اعضای باند سرقت، تحقیقات پلیسی برای شناسایی مال باختگان ادامه دارد.


بیشتر بخوانید

ضامن‌های قلابی روانه زندان شدند/ انهدام باند سرقت منازل پایتخت/ دستگیری پلیس قلابی در شهرستان ری


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار