رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: چرا مدیرعامل بزرگ ترین مجموعه اقتصادی کشور به دلایل نامشخصی تغییر پیدا کرده است؟

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز در تذکرات گفت: در حال حاضر زمان انتقال دولت است. در این فاصله زمانی شاهد اتفاقات عجیب و غریب هستیم و این در حالی رخ می‌دهد که بخشی از دولت پیشین باقی مانده و بخشی از دولت جدید بر سر کار آمده است.

وی افزود: روز گذشته خبر رسید که مدیرعامل بزرگ ترین مجموعه اقتصادی کشور از سوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به دلایل نامشخصی تغییر پیدا کرده و مشکلاتی را در آن مجموعه ها به وجود آورده است. چرا؟ این در حالی است که برنامه وزیر تعاون فعلی در حال بررسی قرار دارد و با رویکرد اجرایی و سوابق تصمیم‌های ما همخوانی ندارد.

این نماینده گفت: آقای مخبر معاون اول رئیس‌جمهور باید این مسائل را رصد و پیگیری کند.

پور ابراهیمی با اشاره به وضعیت فعلی شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: به نظر می‌رسد با وجود زحمات حوزه بهداشت و درمان، شرایط خاصی در کشور ایجاد شده و بزرگ ترین چالش ما واکسیناسیون مقابله با کروناست.

وی اضافه کرد: شهر کرمان به عنوان مرکز استان کرمان شرایط خاصی دارد. امروز مجمع نمایندگان استان کرمان تشکیل جلسه داد و نامه ای به معاون اول رئیس جمهور ارسال کردیم. در زمان تغییر و تحول دولت موضوعات اصلی مردم به سلامت است باید از طرف رئیس مجلس پیگیری و مورد یادآوری قرار گیرد و با استقرار وزیر بهداشت تدابیر صورت گیرد.

وی بیان کرد: درباره موضوع ثبت نام‌ها برای اظهارنظر و رای‌گیری برای بحث رای اعتماد مذاکره هم با شما شد و پذیرفتید. مواردی که در ثبت نام وجود دارد، امکان حذف برایش وجود داشته باشد.

در ادامه محمد باقر قالیباف رئیس پارلمان پاسخ داد: درباره حذف ثبت نام‌ها، بر اساس آیین نامه پیش از شروع کلیات باید ثبت نام انجام می شد. البته از نظر آیین نامه حذف ثبت نام برای اظهار نظر در مورد وزرا اشکالی ندارد ولی از نظر فنی مشکلاتی وجود دارد. لذا کسانی که قصد حذف دارند این کار از سوی معاونت قوانین پیش از قرعه کشی صورت می گیرد.

وی درباره برکناری مدیرعامل شستا اظهار کرد: الان رئیس جمهور مستقر است و زمانی که مستقر هم نبود، تمشیت امور در دستش قرار  داشت. آقای مخبر در صحن علنی حضور دارد و می تواند در این باره دخالت کند و دستور یا پیگیری داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار