مدیر کارخانه کاشی اصفهان گفت: بزودی دستگاه آخرین مدل چاپگر دیجیتال دوخطه کاشی درجهت رونق تولید و بالا بردن کیفیت و باز گرداندن اعتبار اولیه در تولید کاشی دیواری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدحسین شهسواری مدیرکارخانه کاشی اصفهان، گفت: برای خرید بهترین و آخرین مدل چاپگر دیجیتال دوخطه کاشی ساخت کشور اسپانیا بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و با راه‌اندازی تمامی خطوط تولید کاشی این مجموعه با چاپ دیجیتالی جدید کارخانه کاشی اصفهان تولدی دوباره خواهد داشت.

وی افزود: تمامی خطوط این واحد صنعتی و تجهیزات آن برای نظارت مهندسان و تکنسین‌های شرکت ساکمی ایتالیا در حال اوورهال است که بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی و اوورهال خطوط هزینه شده است.

مدیر کارخانه کاشی اصفهان بیان کرد: از تیرماه سال ۹۹ که این مجموعه صنعتی را تحویل گرفتیم، تاکنون ۳۰۰ نفر از نیرو‌های قدیمی کارخانه که بخاطر بحران‌های به‌وجود آمده و تعطیلی خطوط کارخانه دچار مشکل شده بودند مجددا به کار تولید برگشتند و در ماه‌های اخیر قریب به یک‌صد و سی نیروی جدید نیز در این کارخانه به کار گرفته شده و در صورت تداوم حمایت مسئولان شهرستان و استان در جهت توسعه تولید و ایجاد اشتغال تا پایان سال ۳۰۰ نیروی دیگر نیز که عمده‌شان بومی منطقه خواهند بود، در این مجموعه مشغول به کار خواهند شد.

خط تولید کارخانه قدیمی کاشی اصفهان جان دوباره می‌گیرد/ بازگشت ۳۰۰ کارگر به شغل خود

شهسواری تصریح کرد: در حال حاضر با فعالیت ۴خط تولید، ماهیانه ۳۰۰هزار مترمربع کاشی در ماه تولید می‌کنیم که با تکمیل، بهسازی و بازسازی ۳خط دیگر، این میزان ظرف ۲ ماه آینده به ۶۰۰ هزار مترمربع در ماه خواهد رسید.

مدیر کارخانه کاشی اصفهان گفت: ۹۴ درصد تولیدات کارخانه به کشور‌هایی مانند روسیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، امارات، سوریه، عراق و تعداد دیگری از کشور‌های حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: این مجموعه تولید کاشی دیواری مطرح در کشور، سال‌های اخیر به دلیل سوء مدیریت‌های صورت گرفته در واگذاری به افراد غیر متخصص با مشکلات زیادی مواجه بوده است.

شهسواری از توافق با چهار سهامدار عمده شرکت که بیش از ۸۶ درصد سهام را در مالکیت دارند خبر داد و ابراز کرد: پس از انجام مراحل قانونی هیات مدیره جدید مدیریت کارخانه را به دست گرفته و با پرداخت تدریجی بدهی‌های قبلی، سهام از توقیف بانک‌ها و دیگر مجموعه‌ها خارج و به هیات مدیره جدید واگذار می‌شود.

خط تولید کارخانه قدیمی کاشی اصفهان جان دوباره می‌گیرد/ بازگشت ۳۰۰ کارگر به شغل خود

رئیس هیات مدیره کارخانه کاشی اصفهان گفت: سعی و تلاشمان این است که با همت کارگران زحمتکش و کارشناسان صنعتی کل ۹ خط تولید را در جهت رونق تولید و ایجاد اشتغال برای ۱۵۰۰ نفر بطور مستقیم و بیش از ۲۰ هزار نفر بطور غیرمستقیم بازسازی، بهسازی و فعال نماییم که امید داریم مسئولان استان و شهرستان در این جهت ما را مثل گذشته یاری و همراهی کنند.

وی افزود: ۲ خط تولید کاشی پرسلان که با هزینه بیش از ۲۰ میلیارد تومان، هشت سال پیش در قالب ۱۸۶ کانتینر خریداری و به امارات انتقال داده شده بود، متاسفانه به دلیل سوء مدیریت‌های قبلی در این کشور باقی مانده‌اند و بخشی از این تجهیزات صدمات جدی دیده‌اند، اما در تلاش هستیم این خطوط را به کارخانه انتقال داده و پس از بهسازی در خط تولید نصب کنیم.

 

 این کارخانه مهم تولید کاشی دیواری که سال ۱۳۵۴ به بهره‌برداری رسیده تا سال ۸۹ با رونق تولید فروش واشتغال مواجه بود، اما باتوجه به واگذاری این مجموعه به افراد غیر متخصص تا سال ۹۹ با بحران‌های شدید تولید، اخراج کارگران، پرداخت نشدن حقوق پرسنل ونیرو‌های فعال کارگری، عدم پرداخت هزینه‌های بیمه، انشعابات و بعضی مواقع تعطیلی خطوط تولید باعث تجمع اعتراضی کارگران در مقابل کارخانه، فرمانداری و استانداری گردید که باعث بحران و زحمت برای کارگران زحمتکش و مسئولان استان و شهرستان شده بود.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۴۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
سلام با ارزوی قبولی عبادات شما
کاشی اصفهان ن تنها تولدی دوباره نداشته با ورود مدیریت جدید بنام شهسواری بلکه در حالا حاضر حدودا ۴ ماه تعطیل است و ن موادی اومده و ن تولید داشته در ضمن از برج ۷ پارسال دیگه حقوقی پرداخت نشده ب کارگران گرچه پرداختهای قبلیش هم در قالب ۵۰۰ و ۸۰۰ و ۱ ملیونی بوده
و در اثر سو مدیریت شرکت تعطیل شده و ۴۰۰ کارگر بلاتکلیف موندن ک چکار کنن در صورتی ک ب همه ارگانها اداره کار و استانداری و فرمانداری هم ب کرارر اعلام و اعتراض شده ولی بی نتیجه مونده
حدود ۱۰۰ کارگر دلسوز و با سابقه ۲۰ و ...رو اخراج کرده بدلیل اعتراض ب این اوضاع
نمیدونم جناب رییسی کجا هستن و چرا ب گوشسون نمیرسه جواب زندگی نابود شده ۴۰۰ خانوار و بیکار شدن ۱۰۰ نفر بعد از ۲۰ سال کار و با سن بالا و مطالبات کارگران و بازنشسته ها چی میشه

کجاست عدل علی؟ کجاست فریادرس کارگران بی گناه و مظلوم ؟