رئیس سازمان صمت قم گفت:۳۵ متقاضی حقیقی و حقوقی، برنده ۴۶ عرصه و محدوده معدنی شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم در شانزدهمین جلسه شورای معادن  با بیان این که ۳۵ متقاضی حقیقی و حقوقی، برنده ۴۶ عرصه و محدوده معدنی شده اند،گفت: فرآیند مزایده این معادن هم زمان با سراسر کشور در خرداد انجام شد و ۵۱ متقاضی، با ۷۷ پیشنهاد، برای ۵۳ محدوده معدنی شرکت کردند.

او  با اشاره به برنده شدن ۴۶ شخص و نهاد حقوقی در این دوره از مزایده‌ها گفت: برخی از معادن و محدوده‌های معدنی  با چندین پیشنهاد همراه بود، اما برخی دیگر از آن‌ها به دلیل وجود برخی معارضان و نبود بهره وری لازم با پیشنهادی روبرو نشدند.

سیجانی با اشاره به وجود برخی ابهامات و اشکالات در فرآیند برگزاری مزایده در چند استان دیگر کشور گفت: با توجه به وجود همین ابهامات و بنا به دستور مقام قضایی فرآیند مزایده معادن در سراسر کشور متوقف شده است.

رئیس سازمان صمت همچنین گفت: فرآیند مزایده در استان قم بدون اشکال برگزار شده است و این موضوع به تایید مقامات قضایی رسیده و لذا به محض برداشته شدن دستور توقف مزایده، اسامی‌برندگان اعلام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در ادامه از انجام مطالعات جامع معدنی بر روی دریاچه نمک خبر داد و گفت: در جلسه آینده شورای معادن استان گزارش نهایی این دوره مطالعاتی به همراه سیر قابلیت اجرایی طرح و نحوه اجرا، ارائه می‌شود.

 سیجانی با تاکید بر نقش و جایگاه ویژه معادن در ایجاد جهش تولیدی و اقتصادی گفت: ظرفیت‌های عظیم معدنی در استان و کشور وجود دارد که با بهره گیری از این ظرفیت‌ها می‌توان گامی مهم و بلندی در جهت رونق تولید برداشت.

استاندار قم  نیز در این جلسه،از  بهره‌گیری از نظرات کمیته‌های کارشناسی در شورای معادن استان خبر داد و گفت: در مورد محدوده‌های معدنی پیگیری‌های جدی برای مطالعات اکتشافی صورت گرفته تا به نتیجه برسند.

سرمست گفت: سیاست کلی استان فعال کردن هر چه بیشتر فعالیت‌های معدنی است، اما این فعالیت‌ها نباید موجب سلب آسایش مردم بشود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار