حاجیه خانم قمرتاج زینعلی مادر مجید شهریاری شهید هسته‌ای ایران به علت ابتلا به ویروس کرونا به کما رفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حاجیه خانم قمرتاج زینعلی مادر مجید شهریاری شهید هسته‌ای ایران به علت ابتلا به ویروس کرونا به کما رفته است.

فرید شهریاری برادر شهید مجید شهریاری گفت: مادرم چند روز است که به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری هستند و قرار بود که مرخص شوند، اما به یکباره حالشان وخیم شد و به کما رفتند.

دکتر مجید شهریاری یکی از فیزیکدانان و دانشمندان هسته‌ای ایرانی تبار عصر حاضر است که در تاریخ یازدهم آذرماه سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد.
او تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان خود را در زادگاهش زنجان، به اتمام رساند و پس از کسب رتبه دوم آزمون ورودی دانشگاه صنعتی امیرکبیر راهی تهران شد و پس از اتمام دوره کارشناسی نیز باکسب رتبه نخست در آزمون کارشناسی ارشد رشته مهندسی هسته‌ای وارد دانشگاه صنعتی شریف شده و در سال ۱۳۷۷ دکترای خود را در رشته علوم و تکنولوژی فناوری هسته‌ای از دانشگاه امیرکبیر دریافت کرد.

شهید شهریاری که عضو انجمن هسته‌ای ایران و مدیر گروه کاربرد پرتو‌ها بود عضویت در شورای آزمایشگاه و شورای فناوری دانشگاه وکمیته تخصصی فنی و مهندسی هیات ممیزه، مشاور جمهوری اسلامی ایران در پروژه سزامی و برگزاری چهار کمیته علمی و کارگاه آموزش را نیز در پرونده اجرایی خود داشت.

او همچنین دروس فیزیک عمومی و پایه، فیزیک راکتور و دینامیک راکتور‌های هسته‌ای را تدریس می‌کرد و ۴ کتاب مرتبط با حوزه کاری خود نیز به چاپ رسانده است.

شهید شهریاری از دانشمندانی است که همگان او را نمادی از اقتدار علمی و توسعه فناوری‌های سخت پژوهشی ایران اسلامی می‌شناسند که دانش بالایش بدخواهان ملت ایران را به گونه‌ای به ستوه آورد که ترور را به عنوان آخرین حربه برای او به کار گرفتند.

بدخواهان ملت ایران چشم دیدن پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان به همت دانشمندان جوان را نداشتند بنابراین منافقین و سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ترور دکتر مجید شهریاری باهم دست به یکی شدند و سرانجام با طراحی موساد در تاریخ ۸ آذرماه سال ۱۳۸۹ این دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
خدا شفا بده انشاالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
لعنت به کرونا.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
آخی عزیزممممم:(((((((
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
انشالله خدا شفاشون بده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۱۰ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
خداوند شفا و سلامتی کامل و عاجل عنایت فرماید انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
خدایا قسم ات می دهم شر این ویروس منحسوس را از سر جهانیان کم کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
یا خدااا
انشا الله بهبود پیدا کنند
واکسن زده بودند؟
ای خدا کی این کرونا دست از سرمون بر می داره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
خدا شفا بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
اللهم اشف کل مریض