مدیر کل صندوق کارآفرینی امید کردستان گفت: این صندوق در مجموع ۱۲۱ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای احداث هشت طرح در سروآباد به متقاضیان واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، شهریار رحیمی مدیر کل صندوق کارآفرینی امید کردستان در حاشیه بازدید از طرح های صندوق کارآفرینی امید شهرستان سروآباد اظهار داشت: امروز یکی از روزهای موفقیت آمیز صندوق کارآفرینی امید استان کردستان در شهرستان سروآباد بود.

رحیمی افزود: این هشت طرح در بخش های گردشگری، کشاورزی، خدماتی و رفاهی و قایقرانی قرار دارند و در مجموع ۱۲۱ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای تکمیل و افتتاح این طرح ها به متقاضیان اختصاص داده شد.

او یادآور شد: این طرح ها شامل ۲ واحد سردخانه هزار تنی، ۲ واحد گردشگری و بوم گردی، قایقرانی آبهای خروشان در رودخانه سیروان، فرآوری سبزیجات و سیفی جات و کارخانه ترشی سازی، ساخت یک هتل و ۲ واحد پرورش ماهی است که پیش بینی می شود با افتتاح این طرح برای بیش از ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغالزایی شود.

مدیر کل صندوق کارآفرینی امید کردستان اضافه کرد: با حمایت از این طرح ها با توجه به وضعیت منطقه و ثبت جهانی منطقه هورامان در بحث تقویت گردشگری و توریسم در شهرستان سروآباد بسیار تاثیرگذار واقع شود.

رحیمی تاکید کرد: امیدواریم با حمایت از این طرح ها بتوانیم در بحث ایجاد شغل های پایدار برای مردم شهرستان سروآباد در بحث اشتغالزایی و در راستای توسعه همه جانبه و توسعه متوازن این شهرستان قدم های مثبتی برداریم.

او گفت: صندوق کارآفرینی امید در شهرستان سروآباد چشم انداز خوبی در بحث اشتغال و حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک پیش رو دارد.

فرماندار سروآباد نیز اظهار داشت: بدون تردید توجه به طرح های گردشگری و کشاورزی و سایر طرح های دیگر در شهرستان سروآباد که در منطقه اورامانات واقع شده و ثبت جهانی شده می توانیم شاهد رونق و توسعه همه جانبه این شهرستان باشیم.

یوسف باشی افزود: از صندوق کارآفرینی امید استان کردستان می خواهیم توجه ویژه ای به شهرستان سروآباد داشته باشد و با اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل و افتتاح طرح های اشتغالزایی در راستای ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان مثمر ثمر واقع شود.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.