۸ قطعه سهرە طلایی کشف شده از متخلفان زنده گیری در طبیعت اشنویه رهاسازی شدند.

کریم خضری رئیس ادارە حفاظت محیط زیست اشنویه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،   ضمن تاکید بر برخورد جدی با متخلفین زنده گیری سهره طلایی در اشنویه اظهار داشت: دو نفر متخلف زنده گیری پرنده سهره طلایی در یکی از زیستگاه‌های شهرستان اشنویه دستگیر و ضمن تشکیل پرونده مقدماتی، خسارت زیست محیطی از آنان اخذ گردید.
وی همچنین گفت: از این دو نفر تعداد  ٨ قطعه سهره طلایی با تعدادی ادوات شکار و صید ضبط و توقیف گردید. ضمنا پرنده های سالم در یکی از زیستگاه‌های این گونه، رهاسازی شدند.

خضری ضمن تاکید بر جدیت یگان حفاظت شهرستان اشنویه در برخورد با تخلفات شکار و صید افزود: یگان حفاظت این شهرستان اجازه نخواهد داد تا عده ای از افراد سودجو به تنوع زیستی این شهرستان لطمه بزنند. تمام گونه های حیات وحش، سرمایه های گرانی های این مردم و نسل‌های آینده است که باید مورد حفاظت قرار گیرند.

سِهرِه یا فنچ خانواده‌ای از پرندگانی دانه‌خوار و حشره‌خوار با منقاری کوتاه، مخروطی و قوی، و پر و بالی رنگارنگ است. در فصل بهار و تابستان به‌صورت تک یا جفت یا والدین به همراه جوجه‌ها، در خارج از فصل زاد و ولد در فصل پاییز و زمستان به‌صورت دسته‌جمعی به سر می‌برند. . در ایران ۱۷ گونه از آن‌ها وجود دارد. سهره طلایی ایران یکی از اعضای این خانواده زیباست.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: سهره طلایی ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.