خلوصی آکار اعلام کرد نیرو‌های نظامی ترکیه در افغانستان از امنیت برخوردارند و هیچگونه ماموریت جنگی ندارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه‏، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد نیرو‌های نظامی این کشور در افغانستان هیچگونه ماموریت جنگی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه عملیات تخلیه شهروندان ترکیه از افغانستان به خوبی اجرا شده است، گفت: نیرو‌های نظامی ما در افغانستان از امنیت برخوردارند و تلاش می‌کنند وظایفشان را بی کم و کاست انجام دهند.

آکار افزود: ۵۷۰ تن از شهروندانمان را با هواپیما‌های آ ۴۰۰ ام از کابل به اسلام آباد منتقل کردیم و از آنجا با هواپیما‌های خطوط هوایی ترکیه به ترکیه بازگرداندیم.

وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر ضرورت ادامه فعالیت فرودگاه کابل گفت: بسته شدن فرودگاه کابل به مفهوم بسته شدن همه افغانستان خواهد بود.

وی افزود: ترکیه از ۶ سال پیش در اداره فرودگاه کابل مشارکت کرده است و مایل است به همکاری در این زمینه ادامه دهد. این موضوع زیانی برای هیچکس ندارد.

وزیر دفاع ترکیه گفت: اگر با تهدید و ریسک مواجه شویم در مدت ۲۴ ساعت نیروهایمان را از افغانستان خارج می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مرز‌های ترکیه برای مقابله با ورود غیر قانونی پناهجویان هر لحظه زیر نظر قرار دارد‏ از ارائه اطلاعات نادرست در این باره انتقاد کرد و گفت: هدف انتشار برخی تصاویر که ارتباطی با مرز ایران و ترکیه ندارد‏، ایجاد تصورات نادرست در افکار عمومی است. امکان چنین تصویر برداری‌هایی در مرز‌ها وجود ندارد.

وزیر دفاع ترکیه در پایان اعلام کرد شاید موضوع را به اطلاع رئیس جمهور ترکیه برسانیم و با احزاب مخالف نیز در این باره گفتگو کنیم.

ترکیه که میزبان تعداد زیادی از مهاجران خارجی در کشور خود است هم اکنون و از ابتدای طرح غرب برای خارج کردن اتباع افغان در جریان تسلط طالبان بر افغانستان با میزبانی کشورش حتی به صورت موقت مخالفت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار