فعال سیاسی اصولگرا درباره اولویت‌های دولت سیزدهم نکاتی را بیان کرد.

محمدناظمی اردکانی دبیرکل جامعه اسلامی مدیران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اولویت‌های پیش روی دولت سیزدهم بیان کرد: طبعا در این شرایط باید همه ظرفیت کشور به کار گرفته و یک عزم عمومی ایجاد شود تا فرآیند واکسیناسیون کرونا اجرایی شود، اولویتی که مدت زمان قبلی آن در حدود سه ماه اعلام شده بود.

او ادامه داد: معتقدم که موضوع بعدی تقویت معیشت مردم است که لازمه آن ایجاد ثبات اقتصادی در کشور است و برای روش تحقق این موضوع هم آئین نامه‌ها،  دستورالعمل‌ها و مقرراتی برای این موضوع در نظر گرفته شده که این مقررات باید حفظ شود.

ناظمی اردکانی با اشاره به اهمیت سفره و معیشت مردم در شرایط کنونی افزود: اقتصاد ملی نباید شرطی شده و با برخی از اهداف سیاست خارجی کشور گره بخورد؛ متاسفانه دولت قبل بسیاری از مسائل اقتصادی را به مذاکرات گره زده بود، اما در این دولت اولویت این است که تکیه اصلی بر ظرفیت‌های داخلی قرار بگیرد، توانمندی‌های داخلی ارج داده شود و چشم به دست بیگانگان دوخته نشود . 

نرخ تورم براساس اعلام بانک مرکزی ۵۵ درصد است

 دبیرکل جامعه اسلامی مدیران اضافه کرد: اولویت بعدی مهار تورم است ، امروز نرخ تورم براساس اعلام بانک مرکزی ۵۵ درصد است و به طور مداوم قیمت نیاز روزمره مردم در حال تغییر است؛ موضوعی که بسیار آزار دهنده است و قشر کم توان جامعه را به شدت آسیب پذیر کرده است، علاوه بر این باید کسری بودجه در دستور کار دولت قرار داده شود و منابعی که باید کسری بودجه را جبران کنند باید پایدار باشند.

فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: برخی از دستگاه‌ها به برخی از وظایف خود به خوبی عمل کرده و برخی دیگر وظایف خود را آنطور که باید و شاید مد نظر قرار ندادند؛ برای مثال در سازمان برنامه و بودجه وقت مناسبی برای اقدامات در نظر گرفته نمی‌شود و یا در وزارت ورزش و جوانان بر روی موضوع ورزش تمرکز بیشتری وجود دارد تا موضوع جوانان و دستگاه‌های دیگر هم کم و بیش به صورت متوازن در گذشته عمل نکردند.

وی در پایان تاکید کرد: علاوه بر این، رشد نقدینگی که امروز بسیار فزاینده شده باید مهار شود و ارزش پول ملی که به شدت کاهش پیدا کرده و به نوعی سقوط کرده هم باید احیا شود. این‌ها نکاتی است که رئیس جمهور محترم هم در مراسم دفاع از مشی دولت و معرفی کابینه در مجلس  بیان کرد که بسیار خوب و به جا بوده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار