مرکز ملی آمار؛

طرح جامع بازرگـانی و خدمـات از ۱۳ شهریور آغاز می‌شود

طرح جامع بازرگـانی وخدمـات از تاریخ ١٣ شهریورماه به مدت ٢٠ روز در سراسر کشور با مراجعه مستقیم آمارگیران به کارگاه و تکمیل پرسشنامه انجام می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز آمار ایران به عنوان متولی اصلی تأمین آمار‌های مورد نیاز برنامه‌ریزان، هر سال طرح‌های آماری مختلفی را به اجرا درمی‌آورد که در همین راستا اجرای طرح جامع آمارگیری از کارگاه‌های بازرگانی و خدمات در دستور کار مرکز قرار گرفته است.

همچنین برای تامین نیاز وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ٥ فعالیت از طرح جامع جامع بازرگانی و خدمات در قالب یک پرسشنامه مجزا طراحی شده که نتایج آن به حوزه حساب‌های اقماری گردشگری اختصاص می‌یابد.

این طرح برای اولین بار درسال ١٣٩٤ درسطح قسمت اعظمی از کد‌های بازرگانی وخدمات اجرا شد و در سال‌های ١٣٩٥و ١٣٩٧و ١٣٩٨ به همین روش به اجرا در آمده است.

اهداف مختلفی در این طرح مدنظر است که از آن جمله می‌توان به تعیین ارزش افزوده، ارزش تشکیل سرمایه ثابت، ارزش مصارف واسطه‌ای، ارزش ستانده، حجم اشتغال، تعداد کارکنان، بهره‌وری نیروی کار، ویژگی‌های بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و مشخصات مدیر کارگاه اشاره کرد که به تفکیک تمامی کد‌های طرح قابل انتشار است.

سمینار آموزشی طرح مزبور در تاریخ ٢و٣ شهریور ماه توسط مرکز آمار ایران و به صورت غیر حضوری (مجازی) برای کارشناسان معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها برگزار خواهد شد.

این طرح از تاریخ ١٣ شهریورماه به مدت ٢٠ روز در سراسر کشور با مراجعه مستقیم آمارگیران به کارگاه و تکمیل پرسشنامه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار