کارشناس امور اقتصادی گفت: نتایج یک پژوهش علمی نشان داد اصفهان از نظر شاخص‌های محیطی کسب و کار در رده‌های پایین قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمیدرضا فولادگر نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اصناف استان اصفهان در یک مدل علمی ۲۸ مولفه را از سوی تمام فعالین اقتصادی در سطح کشور مورد ارزیابی قرار دادند که متاسفانه شاخص‌های محیطی کسب و کار در استان اصفهان پایین‌تر از سایر نقاط بوده است.
او بیان داشت: نوسانات شدید قیمت‌ها در کل کشور، تغییر پی‌درپی مقررات و دستورالعمل‌ها، سخت‌گیری مجوزها، شرایط کسب و کار و فساد اداری از عوامل پایین آمدن شاخص‌های کسب و کار در استان است.
نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایین بودن جایگاه استان از نظر ارزیابی ۱۰ شاخص بین المللی سهولت کسب و کار، ادامه داد: در همین راستا شاهد سرمایه‌گریزی در این منطقه هستیم.
او اظهار داشت: در اصفهان برای اعمال قوانین بانکی و بیمه‌ای، مالیات‌های سنگین سخت‌گیر‌های زیادی را شاهدیم و محدودیت‌های زیرساختی مثل آب، بهداشت و محیط زیست مشاهده میشود.
فولادگر افزود: سال ۸۹ در جریان سفر مقام معظم رهبری به اصفهان، اعلام شد که باید اصفهان به همان جایگاه سابق که منبع نورافشانی به جهان اسلام است، برگردد و هم اکنون چشم انداز و وضعیت مورد انتظار ما این نقطه است که در وضعیت کنونی با بخشی از مشکلات از جمله در حوزه سرمایه‌گذاری، اشتغالزایی در بخش تولید و خدمات و همچنین بالا بودن نرخ بیکاری دچار اشکال هستیم.
او گفت: اصفهان از سال‌های گذشته همواره محل پرورش و رشد نیرو‌های انسانی کارآمده بوده و در قرن‌های اخیر تاثیر گذاری آن در شهر و کشور غیر قابل انکار است و به علت داشتن تمدن چند هزار ساله چندین بار پایتخت ایران قرار گرفته است.
نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخلاف تصورات، عمده رشد اصفهان در ۴۰ سال گذشته بخاطر نیروی انسانی خلاق و مدیران قوی است نه بعلت برخورداری از اعتبارات و بودجه دولتی کما اینکه بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام به صورت مشارکتی و سرمایه گذاری پیش می‌رود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.