رویداد کارآفرینی "نوجوان کارآ" با شعار چگونه در نوجوانی کارآفرین شوم و با محوریت آموزش مباحث کاربردی در حوزه کارآفرینی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فاطمه اکبرزاده مدیر خانه جوان  اظهار کرد: این رویداد از سوی خانه جوان و با همکاری خانه نوجوان و موسسه نوآفرینان امین که مدرسه کسب و کار و کارآفرینی نوجوانان است و زیرنظر وزارت کار فعالیت می‌کند، برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال برنامه ریزی شده و آموزش‌ها توسط تیم تخصصی این مدرسه ارائه خواهد شد.

او افزود: گام نخست، استعدادیابی از نوجوانان است که از آن‌ها خواسته می‌شود در هر زمینه‌ای از جمله هنری، ورزشی، ادبی و ... استعداد دارند، فعالیت خود را در قالب‌های مختلف برای ما ارسال کنند که پس از آن توسط داوران استعدادیابی رغبت سنجی از آن‌ها آزمون گرفته می‌شود.

فاطمه اکبرزاده تصریح کرد: ممکن است برخی نوجوانان ندانند در چه زمینه‌ای استعداد دارند که از این دسته خواسته می‌شود درباره خودشان بگویند تا تمام استعداد‌های پنهان و پیدا شناسایی شود.

او ادامه داد: نوجوانانی که استعدادیابی شده اند، از آموزش‌های آفلاین که در سایت خانه جوان موجود است استفاده می‌کنند، البته جلسات پرسش و پاسخ به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

مدیر خانه جوان با اشاره به اجرای مرحله نهایی در سه سطح، گفت: در این مرحله، نوجوانانی که استعداد آن‌ها مشخص است، با کمک کوچینگ‌ها و آموزش‌هایی که فرا گرفته اند، برای رقابت نهایی آماده می‌شوند.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: نوجوانانی که از استعداد‌های خود بی اطلاع هستند، باید برنامه توسعه فردی ارائه کرده و با کمک آموزش‌ها چشم انداز ۵ تا ۱۰ ساله طراحی کنند.

او با بیان اینکه بخش سوم به نوجوانانی اختصاص دارد که علاقه به ایده پردازی دارند، یادآور شد: نوجوانان در این مرحله باید برای حل یک مساله اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی یا مساله‌ای در حوزه نوجوانان بیزنس پلن بنویسند که در نهایت این سه گروه در سه بخش به رقابت خواهند پرداخت و پس از سنجش مهارت‌های ارائه شده، برنده نهایی رویداد مشخص شده و آثار برتر به جشنواره خوارزمی معرفی خواهند شد.

او طراحی دو جلسه آموزشی برای والدین را برنامه ابتکاری رویداد کارآفرینی نوجوان کارآ عنوان کرد و گفت: والدین با فراگرفتن آموزش‌هایی که به صورت آفلاین ارائه می‌شود، می‌توانند در نقش مربی برای نوجوانان عمل کنند.علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.tavan ۷.ir مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.