مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: امسال ۳۰ میلیارد ریال برای مرمت، بهسازی و تسطیح راه‌های ارتباطی عشایر استان اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، معرفت آذری، مدیرکل امور عشایر استان اردبیل با بیان اینکه برای نخستین بار برای حفاظت، نگهداری و بهسازی راه‌های ارتباطی عشایر استان ردیف ملی اخذ شده است، گفت: امسال ۳۰ میلیارد ریال برای مرمت، بهسازی و تسطیح راه‌های ارتباطی عشایر استان اختصاص داده شده است.

او با اشاره به وجود هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه عشایری در استان اردبیل بیان کرد: ۶۰۰ کیلومتر آن در مناطق ییلاقی و هزار و ۲۰۰ کیلومتر هم در مناطق قشلاقی است.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده امسال قبل از آغاز کوچ عشایر تمامی راه‌های ارتباطی عشایر استان مرمت، بهسازی و تسطیح خواهد شد تا عشایر زحمتکش در جابجایی احشام و گله خود با مشکل روبرو نشوند.

آذری با بیان اینکه امسال ۶۱۷ هزار و ۲۰ راس دام عشایر در این استان بیمه اجباری شدند اظهار کرد: در مجموع ۴۵.۵ درصد از یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۷۰ راس دام و سبک عشایر این استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

او با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایر در استان اردبیل هر سال کوچ می‌کنند، اضافه کرد: از این تعداد هشت هزار و ۲۰۰ خانوار به مناطقی در داخل استان و حدود چهار هزار خانوار نیز به مناطقی در حوزه استحفاظی استان آذربایجان‌شرقی کوچ می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل ادامه داد: عشایر استان اردبیل نیمی از سال را در قشلاقات شمال استان و نیمی دیگر را در ییلاقات سبلان و ارتفاعات کوه‌های باغرو و بزغوش سپری می‌کنند و شغل اصلی آن‌ها دامپروری بوده و به نگهداری ۱.۵ میلیون واحد دامی مشغول هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.