جانشین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور غواصان ارتش در سواحل مکران و برگزاری رقابت‌های بین‌المللی با حضور پنج کشور، پیام‌آور صلح و امنیت در منطقه است.

امیر دریادار حمزه علی کاویانی در آیین آغاز رقابت‌های غواصی نیروی دریایی در منطقه کُنارک  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: پنج کشور تأثیرگذار در دیپلماسی دفاعی و دریایی جهان گرد هم آمده‌اند تا نماد صلح و امنیت را در این سرزمین به نمایش بگذارند و هدف از این مسابقات بین‌المللی رسیدن به امنیت پایدار و صلحِ دریاهاست.

وی گفت: دریا ظرفیتی برای نمایش مردانگی، جوانمردی، پرورش و توسعه دیپلماسی دفاعی و روابط بین‌الملل در سایه مشارکت و همکاری بین کشورهاست و در عصری که استبداد و استعمار به شدت به دنبال برهم زدن تعادل امنیت جهانی است، این گونه فعالیت‌های جمعی، شرایط را برای گسترش و ارتقای امنیت فراهم می‌کند.

او در ادامه افزود: مسابقات بین‌المللی نظامی صحنه نمایش رقابت‌های دوستانه برای به اشتراک گذاشتن دانش و تخصص است و امروز در منطقه سوم نیروی دریایی و در کنار سواحل دریای عمان و اقیانوس هند، جوانمردان دریادل از کشورهای بزرگ و تاثیرگذار در دیپلماسی دفاعی و دریایی جهان گرد هم آمده‌اند تا نماد صلح و امنیت را در این سرزمین به نمایش بگذارند. هدف از برگزاری این مسابقات نیز رسیدن به امنیت پایدار و صلح دریاها است.

جانشین نیروی دریایی روسیه نیز در این مراسم ضمن قدردانی از میزبانی ایران و فراهم‌ کردن زمینه‌های لازم برای برگزاری باشکوه مسابقات غواصی در ایران گفت: برگزاری این چنین مسابقاتی با عنوان صلح و دوستی درسایه رقابت سالم نشانه قدرت و ارتقای توان رزمی است که می‌تواند درکسب تجربه‌ها و انتقال آن بسیار مفید باشد.

"آدمیرال ولادیمیر لوویچ کاساتونوف" ادامه داد: حضور در این رقابت باید حضوری موثر و مهم باشد که برایمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و برای سایر تیم‌ها در این دوره از مسابقات آرزوی موفقیت می‌کنم.
وی در ادامه بر برگزاری و تداوم این نوع رقابت‌ها تاکید کرد و افزود: حضور و یا میزبانی این مسابقات به طور جدی در تقویم برنامه‌های نیروی دریایی روسیه است.

دبیر مسابقات بین‌المللی غواصی جهان نیز اظهار داشت: این مسابقات توسط ۲۱ داور داوری می‌شود و رقابت‌های تمامی شرکت کنندگان توسط دوربین‌های زیرآبی، تصویربرداری می‌شود به گونه‌ای که امکان نظارت برای داوران کاملاً وجود دارد.

امیر دریادار دوم پرویز سلیمی‌پناه افزود: طی پنج ماه مناطق و محیط‌ های ساحلی دریای عمان و خلیج فارس برای انتخاب بهترین محل برگزاری این مسابقات بین‌المللی بررسی و برنامه‌ریزی لازم برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها و تجهیزات با برگزاری جلسات مداوم در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: ساخت و استقرار سازه، موانع زیر آبی، انتقال تجهیزات غواصی مورد نیاز به منطقه، ایجاد اسکله شناور در محل اجرای مسابقات، ایجاد امنیت و ایمنی لازم برای اعضای تیم‌های شرکت کننده و برقراری سایر نیازمندی‌ها در زمان مسابقه با کار شبانه‌روزی و با وجود تمامی مشقات، محدودیت‌ها و شرایط کرونایی به سرانجام رسید.

دبیر مسابقات بین‌المللی غواصی جهان در کنارک تصریح کرد: همه تلاش ما تمرکز بر ایمنی و سلامت شرکت‌کنندگان در مسابقه و فراهم آوردن شرایط یکسان برای تمامی تیم‌ها در ابعاد مختلف میزبانی برای یک رقابت دوستانه است.

وی در ادامه یادآور شد: امیدوارم نتایج حاصل از این مسابقات علاوه بر نمایش توانمندی نیروهای غواصی ارتش‌های شرکت کننده، به همدلی و همراهی بیش از پیش برای حفظ و ارتقای صلح و ثبات در دریاها منجر شود.

آیین افتتاح رقابت‌های نظامی بین المللی ۲۰۲۱ در رشته غواصی عمق به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندر کنارک با حضور امیر دریادار حمزه علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش و آدمیرال ولادیمیر لوویچ کاساتونوف جانشین نیروی دریایی فدراتیو روسیه برگزار شد.

بیش‌از ۱۰۰ ورزشکار از کشورهای روسیه، سوریه، چین، ونزوئلا، هند و جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های بین‌المللی غواصی ارتش‌های جهان در چابهار و کنارک شرکت کردند.

این شمشمین دوره رقابت های «غواصی عمق» ارتش‌های جهان است که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و منطقه سوم نیروی دریایی کنارک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار