رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: هیچ اطلاعاتی از اعزام موکب‌داران در دست نیست، اما با شرایط کرونایی در ایران و عراق و باتوجه به انتخابات عراق پیش‌بینی می‌شود ۱۰ تا ۲۰ موکب از استان اعزام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی کیانی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هیچ اطلاعاتی از اعزام موکب‌داران در دست نیست، اما با شرایط کرونایی در ایران و عراق و باتوجه به انتخابات عراق پیش‌بینی می‌شود در اربعین حسینی ۱۰ تا ۲۰ موکب از استان اعزام شود.

او افزود: در کل استان ۲۵ موکب ثبت شده است که هرکدام با ۱۰ تا ۲۰ نیرو فعالیت می‌کنند و همه شهرستان‌ها جز یک تا دو شهرستان بالغ بر یک تا چهار موکب دارد.


بیشتر بخوانید


کیانی اضافه کرد: قبلاً روال فعالیت موکب‌ها فقط در ایام اربعین بود، اما با مشکلات پیش‌آمده از جمله سیل، زلزله و کرونا سیاستگذاری‌ها به این سمت رفت که از ظرفیت موکب‌هایی که توانایی بیشتری دارند در ایام حساس نیز استفاده شود.

او ادامه داد: هشت موکب مستقر در شهر‌ها و شهرستان‌های فارسان، وردنجان، شهرکرد، لردگان، فرخشهر و بن توانایی بیشتری دارند که در ایام کرونا فعالیت‌هایی از قبیل توزیع بسته‌های معیشتی، مرغ گرم، ماسک و الکل، طبخ غذا و توزیع لوازم‌التحریر در ایام بازگشایی مدارس، تهیه جهیزیه و ... را انجام دادند.

کیانی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از موکب‌های بروجن در حال آماده کردن تعدادی گاو و گوسفند قربانی است، اظهار کرد: این فعالیت مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیون تومان لازم دارد، اما سازمان عتبات عالیات و همه موکب‌ها مردمی هستند و هزینه آن‌ها طی فراخوانی با کمک خیرین و مردم جمع‌آوری می‌شود که متناسب با نیاز مردم و جامعه هزینه می‌شوند.

او با بیان اینکه تا کنون مجوز تزریق ۵۰ هزار دز واکسن برای موکبداران کل کشور صادر شده است، گفت: هنوز سهمیه استان مشخص نشده است، اما قاعدتاً باید برای ۲۰ موکب که هر کدام ۲۰ الی ۲۵ نیرو دارد یعنی روی هم ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر مجوز صادر کنند که البته برخی از این افراد تا کنون در بخش‌های مختلف گروه سنی، مشاغل خاص و ... واکسینه شده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار