رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از تعداد ۹۰۰ نفر گذشته است و بیشتر این بیماران مبتلا به کرونا نیازمند اکسیژن هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، دکتر سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر بیمارستان‌های استان مملو از بیماران مبتلا به کرونای بدحال است و باید به تمامی این افراد خدمت داده شود.

هاشمی با اشاره به اینکه نیاز کنونی بیمارستان‌های استان به  اکسیژن با فشار بالا است،افزود: برخی از دستگاه‌های اکسیژن ساز کوچک هستند که آن‌ها پاسخ گوی نیاز بیمارستان‌ها نیست.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: بیمارستان‌ها حدود ۱۰ تا ۱۲ لیتر در دقیقه به اکسیژن نیاز دارند و این امر سبب می‌شود که مجبور شویم از سیستم‌های با فشار بالای اکسیژن استفاده کنیم.

هاشمی بیان کرد: کپسول‌های اکسیژن تا یک حدودی کارساز است و اگر بخواهیم اکسیژن را با فشار بالا استفاده کنیم طی مدت کوتاهی به اتمام می‌رسد و باید دوباره شارژ شوند.

او گفت: بنابراین با این وضعیت هرچقدر کپسول اکسیژن در بیمارستان‌ها جانمایی کنیم اندک است، بنابراین باید به فکر چاره‌ای اساسی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: وقتی در یک بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی تمام تخت‌ها در حال استفاده از اکسیژن است، قطعا بیمارستان دچار کمبود اکسیَژن می‌شود.

او گفت: با توجه به شرایط فعلی ، به دنبال خریداری و نصب دو بونکر اکسیژن در دو بیمارستان امام حسن (ع) و هاشمی رفسنجانی هستیم.

هاشمی با بیان اینکه برای خرید هر بونکر ۱۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: در حال حاضر به علت خدمات رسانی به حجم زیادی از بیماران، بیمارستان‌ها به شدت تحت فشار هستند  و برای خرید این بونکر نیازمند کمک‌های نقدی خیران هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: بیمارستان‌های استان با توجه به بستری بیماران بدحال طی هفته گذشته نیاز به اکسیژن بیشتری دارند و باید هرچه سریع‌تر بونکر‌های مذکور خریداری شود و کمک خیران سبب می‌شود تا این بونکر‌ها زودتر خریداری شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.