رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی شیوع کرونا را در نهاوند افزایش داد

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: متاسفانه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در شهرستان کاهش یافته و همین امر باعث افزایش آمار بستری و ابتلا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی احسان خیشوند، رئیس مرکزبهداشت شهرستان نهاوند گفت: فقط ۶۰ درصد مردم نهاوند از ماسک استفاده می‌کنند که منجرشده بیمارستان‌های شهرستان نهاوند در۶ بخش به کرونا اختصاص پیدا کند و روند همچنان صعودی است.

او بیان داشت: سه بخش در بیمارستان شهید قدوسی و سه بخش در بیمارستان آیت الله علیمرادیان که شامل دو بخش بستری و یک بخش آی سی یو در هر بیمارستان است به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند با اشاره به واکسیناسیون در این شهرستان گفت: کار واکسیناسیون در شهرستان برای گروه‌های هدف ادامه دارد و طبق اولویت‌های اعلامی وزارت بهداشت در حال انجام است.

خیشوند تصریح کرد: سه پایگاه تجمیعی در شهر نهاوند برای واکسیناسیون وجود دارد و مراکز جامع سلامت نیز کار تزریق واکسن را انجام می‌دهند و و در مجموع ۱۷ مرکز واکسیناسیون در شهرستان وجود دارد.

او در ادامه تاکیدکرد: بیش از ۲۴ درصد جامعه هدف شهرستان که افراد بالاتر از ۱۸ سال هستند واکسینه شده اند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند یاد آورشد: حدود ۱۳۶ هزار نفر جامعه هدف شهرستان هستند که بیش از ۳۰ هزار نفر تاکنون واکسینه شده اند.

خیشوند با اشاره به واکسیناسیون فرهنگیان ادامه داد: حدود ۸۰ درصد فرهنگیان واکسینه شده اند و کارمندان بانک و دادگستری و مشاغل پرخطر نیز در حال واکسینه شدن هستند.

او ادامه داد: باید ۱۰۰ درصد جمعیت عشایری شهرستان قبل از خروج از شهرستان و انتقال به جنوب کشور واکسینه شوند که این امر نیازمند همراهی این عزیزان هستند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: برای واکسیناسیون نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم و از ظرفیت‌های بسیج و هلال احمر برای ثبت نام و نوبت دهی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.