۸ حلقه چاه غیرمجاز در دشتستان پر شد

مدیر اداره منابع آب دشتستان گفت: با پرکردن ۸ حلقه چاه غیرمجاز، ۲۳۲ هزار مترمکعب در برداشت از آبخوان‌های این شهرستان صرفه‌جویی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، نعمت اله نجاتی مدیر اداره منابع آب شهرستان دشتستان عنوان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۶ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده شهرستان دشتستان شناسایی و ۸ حلقه آن پر شده است که با این کار، از برداشت غیرمجاز بیش از ۲۳۲ هزار مترمکعب آب در سال جلوگیری خواهد شد.

او افزود: افت سطح آب‌های زیرزمینی در شهرستان دشتستان، ضرورت حفاظت از این منابع را دوچندان می‌کند و بر همین اساس، از هرگونه برداشت غیرمجاز جلوگیری خواهد شد.

مدیر اداره منابع آب شهرستان دشتستان ادامه داد: علاوه پرکردن چاه‌های حفر شده، به منظور جلوگیری از حفاری چاه‌های غیرمجاز جدید نیز از ابتدای سال تا کنون ۵ دستگاه کمپرسور حفاری، ۲ دستگاه تراکتور و ۱۳ مورد سایر ادوات حفاری غیرمجاز شناسایی و توقیف شده‌اند.

نجاتی گفت: یکی دیگر از تخلف‌های آسیب‌زا به منابع آب، انتقال غیرمجاز آب به محدوده خارج از زمین‌های تحت شرب است که باعث افزایش برداشت و ایجاد فشار بیشتر بر منابع آب زیرزمینی می‌شود.

او بیان کرد: در ۵ ماه اخیر علاوه بر صدور ۲۰ اخطاریه، ۲۶ مورد انتقال غیرمجاز نیز در شهرستان دشتستان برچیده شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر اداره منابع آب شهرستان دشتستان اعلام کرد: با تلاش گروه‌های گشت و بازرسی این اداره، از آغاز امسال تا کنون، ۶ هزار و ۱۹۰ مترمربع از زمین‌های حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های این شهرستان در ۹ مرحله آزادسازی شده است.

نجاتی عنوان کرد: این کارها برای صیانت از منابع آب و حفظ آن برای نسل‌های آینده صورت می‌گیرد و از همه بهره برداران منابع آب نیز دعوت می‌کنیم برای حفظ این سرمایه ملی مشارکت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.