تعویق اجرای طرح مطالعاتی آلودگی هوای اردکان

مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد گفت: با وجود اعلام آمادگی شرکت چادرملو برای تأمین اعتبار طرح آلودگی هوای اردکان این شرکت هنوز به تعهداتش عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نیره پور ملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد در خصوص اظهارات مدیرعامل چادرملو مبنی بر پاسخگو نبودن نهاد‌های دولتی درخصوص طرح مطالعاتی بررسی وضعیت آلودگی هوا و انتشار آلاینده‌ها در محور اردکان – یزد گفت: طرح مطالعاتی هوای اردکان با چنین مقیاس و شرح خدماتی برای اولین بار در کل کشور با حساسیت ویژه از سوی مجموعه محیط زیست و کارگروه‌های مربوطه استانی تهیه و تدوین شده است.

او اظهار داشت: طرح یادشده پس از طی مراحل فنی و کسب مصوبه شورای برنامه ریزی استان و تأیید کارگروه ناظران کاهش آلودگی هوا در ماه گذشته به شرکت صنعتی و معدنی چادرملو برای عقد قرارداد ابلاغ شد.

پور ملائی ادامه داد: مقرر شد شرکت چادرملو ظرف مدت یک هفته اقدامات لازم در خصوص تامین اعتبار طرح مطالعاتی و عقد قرارداد با مجری را به عمل آورد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از یک ماه تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر عقد قراداد از سوی شرکت چادرملو به این اداره کل و یا کمیته استانی برای اقدامات بعدی ارسال نشده است.

پورملائی افزود: طرح مطالعاتی یادشده با هدف تحلیل وضعیت کیفی هوا، تهیه سیاهه انتشار آلاینده‌ها به منظور کمی سازی مقادیر آلایندگی تولیدی از منابع مختلف، شناسایی و اهمیت سنجی و مقایسه منابع مختلف برای آلایندگی‌های گوناگون و تعیین سهم هر یک از این منابع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: با توجه به سیاست‌های کلان و هدف اصلی طرح، اقدام مناسب برای رسیدن به اهداف عالیه محیط زیست و حرکت به سوی کاهش آلاینده‌ها و جلوگیری از افزایش بارگذاری واحد‌های آلاینده در محور اردکان - یزد به مرحله اجرا درمی آید.

او تصریح کرد: اجرای این طرح مطالعاتی رافع انجام مسوولیت‌های قانونی صنایع موجود در محور یزد - اردکان در خصوص رعایت ملاحظات و استاندارد‌ها و قوانین زیست محیطی نیست.

پورملائی گفت: واحد‌های صنعتی دارای آلایندگی محرز که اخطار‌های متعدد زیست محیطی را نیز دریافت کرده اند باید بر اساس ضوابط قانونی مسوولیت خود را در قبال کنترل آلاینده‌های واحد‌های تحت مدیریتشان انجام دهند در غیر این صورت مطابق قوانین اقدام لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.