مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان گفت: ۳۰۰۰واحد مسکن محرومان در استان همدان ساخته و تحویل بهره برداران شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن ظفری مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت بیان کرد: هفته دولت، زمانی برای مرور عملکرد‌ها و فرصتی برای بازشناسی دولتی برگرفته از جنس ملت است که باید در همه اجزا و ارکان، اطلاع رسانی لازم به مردم صورت گیرد و در این میان رسانه‌ها و فضای مجازی نقش بسزایی در این زمینه دارند.

او با اشاره به اینکه از دهه فجر سال گذشته تا کنون عملیات اجرایی بهسازی ۴۳روستای استان با ۴۶۷میلیارد ریال اعتبار انجام شده است، افزود: در این ۴۳روستای استان همدان ۸۸ طرح عمرانی تعریف شده است.

ظفری اظهار داشت: ۷۵طرح جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت به طول ۶۷کیلومتر، ۸ طرح کانال به طول ۲۱۸۰ متر، دو طرح دیوار سازی به میزان ۴۱۵۱ متر مکعب و ۳ طرح اجرای پل در این روستا‌ها انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ابراز داشت: از سال گذشته تا کنون ۲۶۰۰واحد مسکن روستایی با مجموع زیر بنای ۲۰۸هزار متر مربع با اعتبار ۵۲۰۰میلیارد ریال ساخته شده است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

او گفت: در مجموع در مدت هفت ماه گذشته ۵۶۶۷میلیارد ریال در بخش مسکن و بهسازی روستایی از سوی بنیاد مسکن هزینه شده است.

ظفری با اشاره به ساخت ۳۰۰۰واحد مسکن محرومین در این استان، ادامه داد: ساخت ۳۰۰۰واحد مسکن محرومین در استان همدان به طور ۱۰۰درصد اجرا و تحویل بهره برداران شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در استان همدان ۱۶۵هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد، ادامه داد: ۱۹۹ هزار خانواده در این واحد‌ها سکونت دارند.

این مقام مسئول با اشاره به بهسازی و نوسازی سالانه ۲۰۰هزار واحد مسکن روستایی در کشور، بیان کرد: سهمیه استان همدان بیش از ۱۴۸هزار فقره تسهیلات بوده که متناسب با این تسهیلات بیش از ۱۲۲هزار متقاضی واجد شرایط به بنیاد مسکن مراجعه کردند.

ظفری اضافه کرد: با عقد قرارداد این تعداد متقاضی بیش از ۱۱۰هزار مسکن روستایی از این برنامه برخوردار شده و موفق به گرفتن پایان کار شده اند.

او شاخص نوسازی و بهسازی مسکن روستایی کشور را ۴۸درصد اعلام کرد و اظهار داشت: این در حالی است که این شاخص در استان همدان ۶۷درصد است که بر اساس افق ۱۴۰۴ باید به ۷۰ درصد برسیم که به طور حتم با توجه به سهمیه‌های گرفته شده و استقبالی که از سوی مردم وجود دارد، در دوسال آینده از شاخص افق ۱۴۰۴ نیزعبور خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه سهمیه تسهیلات استان در امسال بیش از ۱۲هزار و ۳۵۰فقره تعیین شده است عنوان کرد: میزان این تسهیلات بیش از ۱۲۳۵میلیارد تومان است که در بخش مسکن روستایی در زمینه تولید و اشتغال یک فعالیت بسیار موثر در ابعاد ۲۵۰۰میلیارد تومان در طی سال ۱۴۰۰خلق خواهد کرد.

ظفری یادآورشد: تا کنون بیش از ۸۱۵۵ فقره به عنوان تخصیص به استان ابلاغ شده و بیش از ۳۲۵۲ متقاضی به سیستم بانکی معرفی شده و در یک ماه گذشته ۶۸۰متقاضی موفق به عقد قرارداد شده و در شروع آغاز فعالیت هستند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار