مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از آماده بودن ۵ هزار و ۹۶۲ کارت ملی هوشمند در استان خبر داد.

مهرآور مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۹۶۲ کارت ملی هوشمند آماده تحویل است که برای صاحبان این کارت‌ها به منظور دریافت کارت پیامک ارسال شده است.

او افزود: از ابتدای سال ۵۸۳ هزار و ۴۸۵ مورد کارت ملی هوشمند صادر شده است که پوشش ۹۷ درصدی را در استان به همراه داشته است.

مهرآور ادامه داد: در چهارماهه نخست امسال ۳۷۱ هزار و ۹۰۰ مورد صدور شناسنامه مکانیزه در استان داشته ایم که پوشش ۹/۶۱ درصدی را در استان به همراه داشته است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۵۵۸ واقعه ولادت در استان داشته ایم عنوان کرد: این میزان تولد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۸ درصد کاهش داشته است که ۳ هزار و ۲۱۶ مورد ولادت شهری و هزار و ۶۴۲ مورد ولادت روستایی ثبت شده است.

او با اشاره به اینکه نسبت جنسیتی در استان ۱۰۷ است گفت: در چهار ماهه نخست امسال میانگین سنی مادران ۲۹ و میانگین سنی پدران ۳۳ بوده است.

مهرآور تصریح کرد: در چهار ماهه نخست امسال ۵۱ مورد دوقلوزایی در استان داشته ایم و تنها یک مورد ۳ قلوزایی در شهرستان بیرجند ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر میانگین سن ازدواج پسران ۲۶ و میانگین سن ازدواج دختران ۲۱ سال است.

او به فراوانی نام‌های ثبت شده در چهارماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: نام‌های فاطمه، فاطمه زهرا، حلما، زینب و زهرا در میان دخترا و نام‌های امیر علی، امیرحسین، علی، محمد و ابوالفضل در میان پسران بیشترین فراوانی را داشته اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.