هوش مصنوعی برای شناسایی و کنترل نوزادان نارس

پزشکان با استفاده از سیستم هوش مصنوعی می‌توانند به طور خودکار نوزادان نارس را از روی چهره و پوست آن‌ها شناسایی کنند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پزشکان با استفاده از سیستم هوش مصنوعی که می‌توان به آن دوربین‌های دیجیتال افزود، می‌توانند به طور خودکار نوزادان نارس را از روی چهره و پوست آن‌ها شناسایی کنند و از راه دور نشانه‌های حیاتی آن‌ها را کنترل و بررسی کنند تا در صورت لزوم مراقبت‌های خود را تشدید کنند.

یکی از قابلیت‌های استفاده از این سیستم این است که نیاز به کاربرد حسگر‌های الکتریکی تماسی را از بین می‌برد. این حسگر‌ها با افزودن صفحات چسبناک قابل استفاده هستند و عوارض آن پارگی پوست و عفونت‌های احتمالی در نوزادان است. در مقابل آن استفاده از دوربین‌های ویدئویی غیر تماسی هوش مصنوعی هیچ آسیب جانبی برای نوزادان به وجود نمی‌آورد.

از قابلیت‌های این دوربین‌های فوق دقیق کنترل ضربان قلب و تنفس نوزادان است. هوش مصنوعی این دوربین‌ها موجب می‌شود تا آن‌ها حتی با بررسی حرکات بدن نوزادان هم بتوانند در مورد عادی یا غیرعادی بودن وضعیت آن‌ها به جمع بندی برسند.

طبق تحقیقات انجام شده هر ساله در جهان ده درصد نوزادان به دلایل مختلف نارس به دنیا می‌آیند و این فناوری جدید به حفظ جان آن‌ها کمک می‌کند. دقت این سیستم در بررسی و کنترل نوزادان نارس برابر با ۹۹.۷۸ درصد اعلام شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار