سجادی: امیدوارم در دولت مردمی بتوانیم زمینه‌های پیشرفت ورزش کشور را فراهم کنیم/ رسیدگی به مسابقات مهم ورزشی نخستین برنامه ما است

وزیر جدید ورزش و جوانان در خصوص برنامه‌های خود در این وزارتخانه توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید سجادی، وزیر جدید ورزش و جوانان کشورمان که در اردوی تیم‌های ملی تنیس روی میز حضور پیدا کرده بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیئت دولت مراحل اخذ رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی را روز چهارشنبه طی کرد. قبل از شروع صحبت هایم به نمایندگان محترم مردم در مجلس خسته نباشید می‌گویم که روز‌ها و هفته‌های سختی را پشت سر گذاشتند. ما هم برای حضور در کمیسیون های، تخصصی، اصلی و فرعی، نشست ها، مذاکرات و فراکسیون‌ها در خدمت آن‌ها بودیم. در ۳، ۴ روز گذشته هم مراحل بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم و رای اعتماد به آن‌ها انجام شد. صلاحیت من به عنوان آخرین وزیر پیشنهادی بررسی شد.

او افزود: طبق دستور رئیس جمهور قرار شد از فردا کارمان را آغاز کنیم. وقتی شنیدم اردوی تیم‌های ملی تنیس روی میز کشورمان در رده‌های سنی مختلف درحال برگزاری است و کمتر از ۱۰ روز دیگر این تیم‌ها به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند، نگران شدم که در روز‌های آینده درگیر کار‌ها و برنامه‌های دیگری شوم و نتوانم خدمت جوان فعال در تیم‌های ملی تنیس روی میز برسم. به همین دلیل فرصت را غنیمت شمردم و با اجازه از قارداشی (رئیس فدراسیون تنیس روی میز) به اردوی تیم‌های ملی سر زدیم. بازدید خوبی از اردو داشتیم و صحبت‌های خوبی مطرح شد. تنیس روی میز رشته مفرح و محبوبی است که زمینه همگانی دارد و در دوران همه گیری کرونا، این قابلیت را دارد که در آپارتمان ها، پارک‌ها و دیگر اماکن هم مورد استفاده قرار بگیرد.

سجادی در ادامه گفت: خیلی‌ها به تنیس روی میز علاقه دارند و میز مخصوص این ورزش در تمام مدارس بوده است. خدا را شکر در چند دوره اخیر المپیک و دیگر مسابقات معتبر قاره‌ای و جهانی نماینده داشتیم و در آسیا حرف‌هایی برای گفتن داریم. وقتی از قارداشی شنیدم که برخی از بازیکنان تنیس روی میز ایران لژیونر هستند، خیلی خوشحال شدم. در تیم‌های آسیایی و اروپایی نماینده داریم و سهرابی قرار است که ماه آینده عازم اشتوتگارت شود و این اتفاق مایه افتخار و خوشحالی ما است.

وزیر جدید ورزش و جوانان کشورمان گفت: در چشم بر هم زدنی ۳ سال می‌گذرد و المپیک پاریس آغاز می‌شود. من امیدوارم که در المپیک آتی بیش از یک سهمیه انفرادی به دست بیاوریم و بازیکنان ما شایستگی کسب سهمیه تیمی المپیک را داشته باشند. امیدوارم اکنون که دولت مردمی جدید شکل گرفته و هدفش تحول در حوزه‌های گوناگون است، به امید خدا و یاری همکارانم زمینه‌های پیشرفت ورزش در حوزه‌های قهرمانی، همگانی و تعلیم و تربیت را فراهم کنیم. یکی از کار‌های مهم ما در روز‌های آینده بازدید از فدراسیون‌های ورزشی و آشنایی با مسائل روز آن‌ها است.

او درباره بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: برای کاروان اعزامی کشورمان به توکیو آرزوی موفقیت می‌کنم. امروز تیم ملی بسکتبال با ویلچر ما بازی دارد که در دوره‌های قبلی حقش را پایمال کردند و به همین خاطر یکی، ۲ دوره از پارالمپیک دست خالی برگشت.


بیشتر بخوانید


سجادی درباره برنامه هایش در وزارت ورزش گفت: اکنون رسیدگی به مسابقات مهمی که در پیش داریم و بازدید از فدراسیون‌های ورزشی در دستور کار ما است. گزارش‌هایی که از فدراسیون ها، ادارات کل، انجمن‌های ورزشی، مجموعه وزارت ورزش و معاونان آن می‌گیریم را بررسی و سپس برنامه‌ها را اطلاع رسانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار